Bergen JO11-1 na strafschoppen uit bekertoernooi

Groep 2 28

16 december 2017 11:00

Frank Winder

Op 16 december mochten we het opnemen tegen een team uit Krommenie. Een wedstrijd in het "beker-toernooi". Zowel vvBergen als Krommenie spelen in een sterke competitie en doen dit naar behoren. Een mooie pot voetbal was dan ook wel te verwachten.

In de eerste helft speelden de mannen uit Bergen goed samen. Veel balbezit resulteerde alleen niet in heel veel kansen. Een van de kansen werd ternauwernood op de doellijn weggeschopt, hierdoor geen goal van Bobby. Krommenie speelde achterin compact en maakte veelvuldig gebruik van hun snelle, wendbare spits. In een van de tegenaanvallen scoorde deze spits dan ook en stonden we, ietwat tegen de verhouding in, met 0-1 achter.

Het samenspel met Boaz, Jesse en Kite verliep weer wat beter en zo kon Rens bediend worden. Waar iedereen dacht: nu gaat ie schieten , legde hij de bal af op Frederik die de bal feilloos binnenschoot. Prachtig Rens!! 1-1. Bink had ook nog een dot van een kans in de voorhoede. Prima inzet weer!

Rust.

In de tweede helft probeerden we wat minder te rouleren, maar meer vanuit vastere plekken te spelen. Na een corner van Frederik kon aanvoerder Bobby de bal binnentikken. 2-1. Maar na weer een splijtende pass van de verdediging van Krommenie op hun spits stonden we vrij snel weer gelijk. Goed ventje hoor! Thijmen kon soms zo'n tegenaanval stuiten door zich voor de bal te werpen.

We hebben hier als team nog wel wat in te leren. Te beginnen bij het storen van de opbouw van de tegenstander, maar ook het goed inschatten van zo'n dieptepass tegenstander. Maar goed, de mannen zijn bijna allemaal 10 jaar....dus enige nuance kan geen kwaad, ze hebben nog een lange (ontwikkelings)weg te gaan voordat ze in vvBergen 1 staan.

De 2-3 was gelijk aan de eerdere goals.  Dus nu stonden we tegen een achterstand aan te kijken. En daar hebben we over het algemeen niet zoveel moeite mee. Het is een veerkrachtig team. Kite gaf was extra gas en ook Dezlin op de linksback begon weer wat vleugels te krijgen. Via een mooie combinatie tussen Bobby en Boaz, kon laatstgenoemde door goed zijn lichaam weg te draaien, vrij komen op de keeper. En dan is he bijna altijd een goal, nu ook: 3-3!

Waar iedereen dacht dat Bergen iets meer kans had op de voorsprong, dachten de mannen uit Krommenie daar anders over. Na een mooie aanval maakten zij de 3-4.  We hadden niet heel veel tijd meer op de klok, dus enig opportunisme was noodzakelijk. De ballen zo snel als mogelijk naar voren en zien wat er gebeurt. Dar resulteerde in een paar kansen. Toen Jesse in de voorhoede werd neergehaald, mochten we de vrije trap nemen. Rens schoot de bal hoog voor.....en via een tegenstander werd de 4-4- gemaakt. Netjes.

De goed fluitende scheidsrechter Frank Winder keek op zijn klok en constateerde dat het tijd was. Omdat het een "bekerwedstrijd" betrof, zouden penalty's beslissend zijn. Met de euforie van de late gelijkmaker in de benen "leek" de concentratie minder. Of waren het toch de zenuwen? Want de mannen van vvBergen hadden de grootste moeite de penalty's te benutten. Dit in tegenstelling tot de mannen uit Krommenie.

Helaas eindigt voor de jo11-1 hier het bekertoernooi. Jammer, want qua spelbeeld waren we (vooral in de eerste helft) een stukje verder in de ontwikkeling. Maar goed: voor de spelers een mooie leer-ochtend en toch ook genieten. Dit soort wedstrijden spelen is voor iedereen leuk, ook voor de in grote getallen aanwezige supporters.

Allemaal fijne feestdagen en tot volgend jaar,

Sportieve groet Marcel