Prima Hoofdklassedebuut vvBergen JO12-1 tegen ZSGOWMS JO12-1

Hoofdklasse 4.1

17 februari 2018 10:45

J.E. Ooijevaar

Na een weekje uitstel was daar dan de eerste wedstrijd in de hoofdklasse (4.1) tegen Zonder Samenspel Geen Overwinning en Wilskracht Maakt Sterk. We moesten het stellen zonder Sky, Lucas en Jesse. Ook Douglas en Sylvan waren niet helemaal fit, we waren dan ook erg blij met het aantreden van Bink, Max en Jens.

We begonnen met Fije en Senn voorin, die kunnen elkaar erg goed vinden de afgelopen wedstrijden! Op het middenveld speelden Floris, Sjonnie-Edward, Max en Pedro, daarachter moesten Stijn, Do, Martijn en Joris de laatste linie vertegenwoordigen. We begonnen wat bleu aan de wedstrijd alsof we onder de indruk waren van de tegenstander. De verdediging kwam wat onder druk te staan, waarbij echter steeds goed werd ingegrepen. In de vijfde minuut  werd van rechts een mooie voorzet gegeven op de beste jongen van de Amsterdammers, die rondde mooi af voor de 0-1. Dat was eigenlijk precies wat de jongens nodig hadden om er een tandje bij te zetten en de schroom van zich af te werpen.

Achterin moesten we goed uitkijken voor de snelle aanvallers van ZSGOWMS. Maar voorin wisten Fije en Senn met de aanvoer vanaf het middenveld steeds meer dreiging te ontwikkelen. In de tiende minuut drong Senn door over rechts wat resulteerde in een schiettent, waarbij de voortreffelijke keeper van ZSGOWMS in eerste en tweede instantie nog redding wist te brengen… In derde instantie werd Fije (?) echter hardhandig in rug geduwd: penalty! Die werd door Fije keurig geconverteerd tot de 1-1. Kort daarop vond Senn met een pirouette Pedro, die Senn weer diep stuurde (een erg goed koppel de afgelopen wedstrijden!). Dit keer had de keeper geen antwoord en dus leidde vvBergen!

In de rest van de eerste helft creëerde vvBergen nog diverse kansen door steeds beter veldspel. Stijn moest jammer genoeg uitvallen met een pijnlijke enkel, waardoor Sylvan moest invallen. Douglas viel in voor Fije, Jens voor Max en Finn voor Floris. De druk hield aan en de keeper van de tegenstander was werkelijk voortreffelijk en wist een grotere achterstand te voorkomen!

Tijdens de mierzoete onderbreking bracht Nick de afspraken nog even onder de aandacht bij de jongens: veel bewegen zonder bal en de bal na coachen. De tegenstander ging wat opportunistischer spelen maar het spel van Bergen werd beter en beter, waardoor Bergen de vrije man steeds makkelijker vond. Senn, die ingevallen was voor Douglas, werd gevonden in de diepte en stiftte vvBergen keurig naar een 3-1 voorsprong! Wie de pass gaf? Geen idee, maar heel vvBergen speelde meer dan prima. Iedereen droeg zijn steentje bij! Bink verdedigde bijzonder betrouwbaar het doel. Martijn en Do gaven Joris en Sylvan perfect rugdekking waardoor die door konden dekken. Op het middenveld zorgden met name SE en Pedro voor de opbouw, Max en Jens zorgden voor de rugdekking. Voorin speelden Finn, Douglas, Fije en Senn een erg goede partij waarbij we Finn even willen noemen als tijger op links! Zowel linkshalf als linksbuiten spelen: uitstekend gedaan!

In de twintigste minuut vond Fije Senn in de diepte. Die drukte het gas weer diep in en gaf een scherpe voorzet. De verdediging van ZSGOWMS kon onder druk van Fije en Finn niets anders dan zelf maar het doel inwerken: 4-1. De tegenstander was duidelijk niet gecharmeerd van de gang van zaken, wat resulteerde in wat fysieker spel. vvBergen voetbalde daar over het algemeen keurig omheen met diverse nette combinaties. De dreiging van snelle, goede (en af en toe harde) aanvallers werd door een uitstekende verdediging geëlimineerd. De tegenstander was in de tweede helft alleen in staat tot afstandsschoten en vrije trappen van grotere afstand, die werden allen door Bink zeer betrouwbaar onschadelijk gemaakt! Bij een lompe verdedigende actie op onze Finn, werd vvBergen een vrije trap toegekend. In eerste instantie liep de muur te vroeg in waardoor Fije een tweede keer mocht aanleggen: van de linkerhoek van het strafschopgebied vond hij keurig de rechterbovenhoek: 5-1!

Al met al een meer dan een prima start in de hoofdklasse! Alle lof van de coaches, met name ook aan Max, Jens en Bink, die twee wedstrijden kort achter elkaar speelden (JO12-2: 1-1 in een goede wedstrijd tegen Fortuna Wormerveer).

De coaches