Bergen JO12-1 pakt tegen Volendam titel in Hoofdklasse

Volendam (rkav) JO12-2

Hoofdklasse 4.1

26 mei 2018 10:00

26 mei was Volendam de laatste horde naar het kampioenschap in de Hoofdklasse 4.1 voor vvBergen JO12-1. Het hele team keek ernaar uit om tegen Volendam te spelen, maar de jongens waren toch ook wel zenuwachtig. Dat bleek toen de wedstrijd begon. Er was veel onrust in het spel en Volendam gooide de beuk erin. Bergen wist de voorhoede weinig te bereiken. Maar ook Volendam kon buiten enkele kleine kansjes geen vuist te maken. Een gevecht op het middenveld, met veel hoge ballen en weinig overleg.

In de loop van de eerste helft kreeg vvBergen wat meer grip op het spel en kwamen er sporadisch wat dreigende aanvallen op gang. De keeper van Volendam moest een aantal keren handelend ingrijpen en Senn werd met alle mogelijke middelen tegengehouden. Vlak voor rust kon Sjonnie-Edward van afstand schieten. De bal stuiterde vlak voor de keeper hoog op, de keeper grabbelde naar de bal maar kon hem niet meer keren: 0-1 voor vvBergen! Kort daarop was Sylvan in het strafschopgebied de enige die goed op een diepe bal reageerde en van achter zijn verdediger wegliep, de keeper omspeelde en de 0-2 dacht aan te tekenen. De vlaggenist van dienst dacht er echter anders over en de goal werd afgekeurd wegens buitenspel.

In de rust werden de jongens tot bedaren gebracht. De gemoederen waren hoog opgelopen door de afgekeurde goal en iets fysieker spel dan de jongens gewend zijn, in de overigens sportieve wedstrijd..

Bij de foto links naar rechts beneden naar boven:
Eerste: Pedro, Martijn, Stijn, Lucas (met schaal), Finn, Floris en Sky
Tweede: Hugo, Dominique, Bink (achter Do), Joris, Senn, Sjonnie-Edward, Sylvan, Douglas, Jesse en Fije (beide geblesseerd) en trainer coach Nick
Bovenaan: begeleiders Yat en Hans.
Afwezig: Max en Jens.

De tweede helft begon met een dreigende aanval en dito schot in de verre hoek van Volendam, Bink kon de bal voor het doel langs tikken, waar de rechtsbuiten er nog net bij kon. Die vond echter gelukkig het zijnet. Daarna kwam vvBergen iets beter in het spel en kon Volendam alleen nog met opportunistisch spel de voorhoede bereiken. in de tweede minuut een dreigend schot van Lucas werd in de vierde minuut gevolgd door de tweede goal van Sylvan op een scherpe voorzet van Senn bijna vanaf de achterlijn…. Iedereen juichte, maar weer te vroeg: weer buitenspel……

In de zesde minuut werd Senn diep gestuurd en die scoorde bijna, maar werd nog net onderschept. Uit de corner van SE kwam Sky aanzweven en kopte bij de eerste paal de 0-2 verwoestend binnen. vvBergen had nu het initiatief en Volendam hanteerde steeds meer de lange bal. Dominique en Martijn in het centrum, Sky en Stijn op de vleugels gaven echter geen krimp. Het middenveld zat er vol op met Sjonnie-Edward, Lucas en Pedro. In de aanval werd Douglas, ingevallen voor de moegestreden Finn, bijgestaan door Sylvan en Senn

Volendam wist echter een corner te veroveren in de elfde minuut. De goede voorzet werd mooi binnen gekopt en zorgde weer voor spanning in de wedstrijd: 1-2. Volendam werd wel dreigend maar behoudens een paar afstandsschoten en diepteballen, die goed door Bink en de verdediging onschadelijk gemaakt werden, had Bergen niet veel te duchten. Naar het eind van de wedstrijd gaf Senn de bal nog maar eens goed voor, Douglas stond vrij en kon de bal volleren… Net over. In de extra tijd kon Senn nog eens op de keeper af, die nu wel een goede redding in huis had. Daarmee bleef het 1-2 en is vvBergen niet meer te achterhalen door concurrentie: kampioenen! Uitzinnig renden de jongens over het Volendam veld met de kampioensschaal in de handen!

Gefeliciteerd jongens! Onwijs goed gedaan en we zijn ontzettend trots op jullie!

De coaches

PS. Dank gaat natuurlijk ook uit naar de ouders die elke week weer zorgen voor vervoer, aanmoediging en morele support.