Bergen JO12-1 pakt koppositie in Hoofdklasse

Schagen United JO12-1

Hoofdklasse 4.1

14 april 2018 13:00

Bergen mocht na drie weken weer spelen tegen een koploper. De eerste (IJburg) was afgetroefd met 0-6. Nu moesten we naar Schagen. Een aantal spelers was bij SRC aangekomen, terwijl we toch echt bij VV Schagen moesten spelen; verwarring alom. Bovendien was de dag van tevoren het schoolvoetbal- toernooi gespeeld. Op de ochtend van de wedstrijd haakte Fije af, die kon amper meer lopen. In de warming up moesten ook Joris en Douglas afhaken. Het schoolvoetbal eiste dus zijn tol…. De coaching werd waargenomen door Lars, omdat Nick zelf moest spelen met JO19-1 (4-4 tegen ZOB). Na een rommelige voorbereiding ging de wedstrijd van start.

De tegenstander begon met een verdedigende 4-4-2 opstelling tegen het klassieke 4-3-3 van vvBergen. Al vlot kon Senn een voorzet geven aan Lucas bij de tweede paal, maar die kon net zijn voet niet genoeg achter de bal krijgen, net naast. Ook Schagen deed van zich spreken na een foutje van vvBergen in de opbouw, maar het schot ging ruim naast.

In de twaalfde minuut had Sjon een goede steekpass op Senn in huis, voor op spits Finn, die zijn inzet gekeerd zag door een goede Schagense keeper, de rebound was echter voor Lucas die beheerst tegendraads in de verre hoek raak schoot: 0-1.

De rest van de eerste helft werd door vvBergen gecontroleerd. Diverse jongens klaagden over (schoolvoetbal spier)pijntjes maar gelukkig kon iedereen verder. De verdediging (Sylvan, Dominique, Martijn en Stijn) stond goed en liet het snelle duo aanvallers van Schagen geen kans. Maar de opbouw ging wat ongecontroleerd en wild.

In de rust wees coach Lars de jongens erop dat vvBergen veel meer over de grond moest combineren. Snel de bal naar de grond en rust aan de bal. En dat deden de jongens! Prima combinerend ging vvBergen op zoek naar de 0-2: Senn naar Floris, die netjes voor SE klaar legde, maar naast. Van Sylvan via Pedro op de inschuivende Martijn die weer SE in stelling bracht, weer niet! Op vrije trappen van Lucas en Senn had de keeper een goed antwoord klaar. Vervolgens kwam er toch nog een dot van een kans voor ST Schagen/SRC: na een misverstand kon een van de spitsen alleen op Sky af. Iedereen hield de adem in, Sky verkleinde goed zijn doel en de bal ging net naast! Mazzel voor Bergen!

De jongens lieten zich echter niet van de wijs brengen en pakten het weer goed op. Vlak voor tijd knalde Senn de bal op de paal, ving weer op en zette voor op gelegenheidsspits Lucas, maar weer bracht de keeper redding. Daarop floot de scheidsrechter af: een welverdiende overwinning en de koppositie!

Met een uitgedunde selectie werd op overtuigende wijze de overwinning over de streep getrokken, direct na het zware schoolvoetbaltoernooi! Weer de nul gehouden en in de tweede helft met goed voetbal de tegenstander steeds verder terug gedrongen: Uitstekend! Het hele team krijgt een dikke pluim!!

De coaches