Bergen JO12-1 door OFC JO12-1 uitgeschakeld in bekertoernooi

OFC JO12-1

Groep 3 1/8 Finale

18 april 2018 18:00

Op woensdagavond 18 april moesten onze jongens spelen tegen OFC JO12-1 uit hoofdklasse 1 in de achtste finales van het bekertoernooi. Op voorhand dachten we wel kans te maken, maar de reservebank stroomde vol. Diverse jongens hadden last van pijntjes, vooral naar aanleiding van het schoolvoetbaltoernooi (Fije, Joris, Jesse). En Senn had al de hele middag gespeeld voor zijn school op het terrein van Alcmaria Victrix.

Om 18:00 begon de wedstrijd. OFC liet al snel zijn bedoelingen doorschemeren en gaf vol gas. Meteen in de eerste minuut moest Sky al redding brengen. Daarna zocht vvBergen ook de aanval, zonder resultaat echter. In de 6de minuut combineerde OFC met 1 keer raken in ons strafschop gebied vooraleer de bal tegen de touwen ging: 0-1. Kort daarop had vvBergen pech toen een schot, dat naast ging via een verdediger alsnog tot doelpunt werd gepromoveerd: 0-2.

OFC liet zien wat verder te zijn in het samenspel. Steeds schoof een speler bij om weer verder te combineren en een grote en sterke rechtsbuiten was vvBergen steeds tot last. Diezelfde rechtsbuiten zette in de 11
de minuut een 1-2 op die hij zelf net onder de lat binnen knalde: 0-3. In de 15de
minuut maakte OFC er ook nog 0-4 van. OFC nam iets gas terug en vvBergen kreeg iets meer controle over de wedstrijd.

In de tweede helft begon vvBergen optimistisch met een kans voor Senn en een vrije trap die door SE bijna tot doelpunt werd geconverteerd, de keeper redde echter prima. Het was echter OFC dat via een afstandsschot tot 0-5 kwam. vvBergen probeerde wel maar kwam niet tot kansen. Aan onze kant van het veld zorgde Sky een paar keer voor redding, totdat de laatste man van OFC op mocht lopen en uithalen. Van 25 meter zoefde de bal de kruising in, een mooi schot, 0-6. Vlak voor tijd legde Stijn nog een aanvaller neer, dat leidde tot een penalty. Sky redde weergaloos en ook de rebound wist hij te blokkeren. Uitstekend!

Na het eindsignaal was de conclusie dat vvBergen JO12-1 voetballes had gekregen van een erg sterk OFC. Er zijn nog stappen te zetten om beter te worden! Toch hebben onze jongens goed hun best gedaan. Geen schande om van een betere tegenstander te verliezen….

De coaches.