Bergen MO13-2 pakt 5-0 winst tegen Nieuwe Niedorp MO13-1

Nieuwe Niedorp MO13-1

24 november 2018 9:00

Sven de Wilde

Zaterdagochtend 24 november, berekoud, bewolkt én wind.  Achterste grasveld thuis, barre omstandigheden.  Brrrrr…… De wedstrijd begon al direct goed, Saar maakte direct in de eerste minuut de 1-0, zo snel dat even gemist werd hoe dit precies tot stand kwam. Daarna volgden 23 minuten spel op en rond het middenveld, met name trok het spel naar de rechterkant van het veld maar wel steeds in de richting van de kant van Nieuwe Niedorp, die als een zwerm gele kleurrijke bijen over het veld bewogen.  Nieuwe Niedorp brak wel nog twee keer door met echt goede doelpogingen, maar gelukkig was onze Rox paraat en gingen de ballen het doel niet in. Een lastige tegenspeler dus voor onze meiden die gewend zijn veel gestructureerder en breed te spelen, en ook gebruik te maken van de ruimte van het veld.  Dit resulteerde af en toe in een soort kluitjesvoetbal wat de vaste fan schare van vv Bergen allang niet meer van onze meiden gewend was.  De wedstrijd werd hierdoor ook wat saai en het lukte onze meiden ook niet echt door te breken.

Onze verdediging had het druk, want ondanks dat de tegenstander wat raar en kluitjesachtig  speelde, zaten ze best bovenop de man.  Elise, Lili en Annabel moesten achterin flink aan de bak om de tegenstander de bal afhandig te maken. Steeds met meerdere Nieuwe Niedorp meiden, in een zwerm om de bal heen.  Ook op het middenveld waren Alisa, Felicia en Isabella, hard aan het werk.  Deze relatief nieuwe meiden moet soms nog wat wennen maar elke wedstrijd leren zij weer meer en meer van het team.  Julia R wederom veel langszij en Julia K in het midden ook hard aan het werk. Vlak voor rust was er een pass van Lauren op Eef die een mooie 2-0 maakte.

Na de rust ging de wedstrijd op ongeveer dezelfde manier door.  Lauren wist 3-0 te scoren en direct daarna maakte Saar koelbloedig een pass van Lauren af met 4-0. Naomi kwam een paar keer vlak voor het doel en had een paar mooie kansen. Vlak voor het eind schoot Lauren op doel en de bal weerkaatste via de keeper, waarop Saar gebruik maakte van de gelegenheid en de bal alsnog in schoot, en zo eindigde de wedstrijd met 5-0.  Snel naar binnen brrrr……

Dit brengt het doelsaldo van onze MO13-2 inmiddels op 54 met slechts 6 tegendoelpunten. Lekker!
Nog steeds gaan de meiden als enige team in hun competitie ongeslagen aan kop.  Als de wedstrijd op 1 december gewonnen wordt zijn is het kampioenschap van Bergen MO13-2 in de najaars competitie zeker gesteld.