Koedijk MO13-1 – VV Bergen MO13-2

Koedijk MO13-1

V.V. Bergen MO13-2

1 december 2018 10:30

Op een mooie zonnige zaterdagochtend togen de meiden van de MO13-2 naar Koedijk. Voor sommige bijna een thuiswedstrijd aangezien het voetbalveld van Koedijk voor hen net zo ver ligt als de Kiefthoek. Koedijk had de afgelopen weken een paar mooie wedstrijden gespeeld en de verwachting was dat dit toch wel een moeilijke tegenstander kon worden. Als de meiden zouden winnen zou het kampioenschap binnen handbereik zijn met daarna nog 1 wedstrijd te spelen.

Met 1 vrouw minder, Felicia was helaas ziek, begonnen de meiden aan de wedstrijd. Voorafgaand aan de wedstrijd gingen de meiden, zoals geleerd op de training, gezamenlijk in een kring staan waarbij iedereen kon vertellen waar zij zelf extra op gingen letten of wat ze extra gingen doen. Wat een prachtig stukje teamspirit was dit!!

Zoals we inmiddels al een beetje gewend zijn begon de wedstrijd meteen goed en waren de meiden fel. Voorin kregen de meiden alle ruimte om te laten zien wat je met goed samenspel kan bereiken en na een super mooie combinatie van Saar en Naomi was de 0-1 een feit. Op links waren Julia de K.(achterin), Isabella (midden) en Saar (voor) goed bezig met een aantal mooi opgebouwde aanvallen en het was dan ook geen verrassing dat na een prachtige voorzet van Saar op Lauren ook de 0-2 gezet was. Vlak hierna was het weer raak voor de meiden toen Lauren weergaloos een hoge bal uit de lucht plukte en hem vanuit de sprong het doel in schoot.

De meiden van Koedijk waren echter zeker niet een zwakke tegenstander en maakten het de achterhoede in de vorm van Annabel, Julia de K. Lilí en Elise soms best moeilijk maar je moet heel wat in huis hebben om deze meiden te omzeilen om het vervolgens dan ook nog tegen onze topkeepster Roxy op te nemen. Koedijk slaagde hier dan ook niet in de eerste helft. Aan de andere kant van het veld hing de  0-4 in de lucht. Een hard schot van Naomi op de paal en een supersprint waarbij de bal net naast ging. Uiteindelijk was het Saar die na een mooie pass van Eef de 0-4 maakte en dit was ook de ruststand.

De 2e helft begon weer snel en de meiden hadden er zin in. Op het middenveld zorgden Julia de R, Alisa, Isabella en Frewini ervoor dat er vanuit het middenveld mooie kansen gecreëerd werden en lieten ook zien dat zij ook de achterhoede goed ondersteunden. Alisa liet zien dat ze de afgelopen maanden veel geleerd heeft en toen ze voor het doel helemaal vrij kwam te staan en de bal kreeg twijfelde ze geen moment en schoot de bal koelbloedig in het doel 0-5. Alisa gefeliciteerd met je eerste doelpunt!

Een prachtig hard schot van Eef van een lange afstand zorgde voor de 0-6. Een schot van Saar ging net voorlangs maar na een felle strijd met de achterhoede van Koedijk wist ze toch nog de 0-7 te maken. De meiden van Koedijk gaven niet op en wisten ondanks het harde werk van de achterhoede en Roxy toch een doelpunt te maken 1-7. De wedstrijd was bijna ten einde toen er weer een corner genomen moest worden. Corners zijn altijd lastig, er staan veel meiden voor het doel, de bal gaat alle kanten op en beland toch nog vaak in het doel. Saar nam de corner en Alisa wist hem via het lichaam in het doel te krijgen 1-8. Dit was tevens de eindstand.

Het kampioenschap van de meiden kwam nu echt in zicht. Met nog 1 wedstrijd te spelen, 3 punten voorsprong op de nummer 2 (Limmen) en een doelsaldo van 55 kon het niet meer misgaan, maar de kans was er nog wel waardoor de wedstrijd van zaterdag 8 december de kampioenswedstrijd zou gaan worden. ’s Middags werd echter bekend dat Limmen verloren had en dat de meiden niet meer in te halen zijn en dus KAMPIOEN zijn geworden.

Aankomende zaterdag zal er niet minder om gestreden worden. De meiden spelen tegen de nummer 2 Dynamo en spelen voor de eer om ongeslagen kampioen te worden. Het wordt wederom een super mooie wedstrijd!

Na afloop zal het kampioensfeest losbarsten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!