Vv Bergen MO13-2 verplettert BOL MO13-1 met 18-0

BOL MO13-1

V.V. Bergen MO13-2

27 oktober 2018 8:45

Het was een zeer, zeer vroege, gure, zaterdagochtend op 27 oktober, koud en echt zo’n ochtend van “gaat het nou wel of niet regenen en zonnebrillen wel of niet mee?” Het werd desalniettemin een zeer geslaagde ochtend waarbij vv Bergen MO13-2 zelf het heft compleet in handen nam. De coaches stonden erbij en keken er naar.

Precies bij aanvang van de wedstrijd in Broek op Langedijk verdwenen de wolken, de wind en de regen en kwam de zon door de wolken heen.  De toeschouwers konden de paraplu’s op zij leggen en de zonnebrillen opzetten. De meiden en de supporters waren er klaar voor en de wedstrijd kon beginnen. Vanwege de herfstvakantie was het team niet helemaal compleet, dus speelde Lea uit 13-1 mee; er waren geen wissels. Coach Emile was er niet, en Hendrik-Jan en Gert namen de honeurs waar, vader Cor bood aan te vlaggen.

Vv Bergen MO13-2 raasde werkelijk 90 minuten lang over het veld. BOL MO13-1 werd volkomen overdondert. En alhoewel de BOL meiden enorm hun best deden, was er gewoon niet tegen vv Bergen MO13-2 op te voetballen. De gehele wedstrijd vond dan ook praktisch alleen plaats op de helft van BOL, met een leeg doel aan de kant van vv Bergen.

Iedereen was enorm op dreef.  Er werd zeer goed samengespeeld, het veld werd goed gebruikt en de meiden hadden goed overzicht. Het eerste doelpunt kwam van Saar, die vanuit een corner met een prachtige boog zo de kruising in schoot, en daarna ging het los. Lili was enorm op dreef en geweldig aan het spelen en verdedigen evenals Elise, Eef was overal te vinden en wist de meiden voorin goed te vinden op het juiste moment. Felicia en Isabella, Julia K en Naomi ook allemaal scherp en door goed hun medespelers in de gaten te houden  liep als een trein. Door dit teamwork wisten Lauren, Saar en Lea de in deze eerst helft dan ook bijna alle kansen te verzilveren.  Voor keepster Roxy was het een saaie wedstrijd, zij liep zo ver mogelijk uit naar de middenlijn om goed mee te kunnen kijken.

0-12 en het was rust.  De scheidsrechter was de tel kwijt, maar gelukkig was dat snel opgelost.  Tijdens de rust zag vaste keepster Roxy de kans schoon om een keer mee te kunnen spelen in het veld, en zij wisselde om met Julia K die dat graag deed.

De wedstrijd ving weer aan, en alhoewel het iets minder snel ging dan tijdens de eerste helft werd het toch een soort herhaling.  Echter, nu de stand vrij veilig was, voelden de meiden dat ze iets anders en/of meer konden proberen en zo kregen we prachtige dingen te zien als een uitval van Lili van achter helemaal naar voren op het doel af, Elise die vanaf achter scoorde, Naomi met prachtige acties en een doelpunt en keeper (nu speelster) Roxy ging als een dwaze over het veld om maar een keer te kunnen scoren nu de kans er was en die werd haar ook enorm gegund. Eef, Felicia, Isabella, Lea allemaal waren ze er weer met hun goed getimede assists en ook Saar en Lauren waren weer lekker bezig bij het doel. En zo werd het uiteindelijk 0-19, gecorrigeerd door de scheids op 0-18, waar de meiden het niet mee eens waren, maar ook wel in zagen dat het prima was zoals het was.

MO13-2 gaat dus nog steeds aan kop in de competitie (met 0 tegendoelpunten!).

Volgende week 3 november, en de week daarna, worden zware wedstrijden. Beide wedstrijden moet MO13-2 dan thuis, tegen respectievelijk Duinrand en Limmen, de nummer 2 en 3 in de competitie.
Dat gaat dus zeker spannend worden.