VV Bergen MO13-2 bijt zich vast in Limmen MO13-1

Limmen MO13-1

10 november 2018 9:00

Mick Ruiter

Op de vroege ietwat druilerige ochtend van 10 november stonden de meiden van de MO13-2 weer klaar om voetballen. Na vorige week al een spannende wedstrijd te hebben gehad stond nu weer een spannende wedstrijd op het schema tegen de nummer 2 Limmen MO13-1. Tegen de meiden van Limmen was de afgelopen jaren al regelmatig gespeeld met wisselende resultaten. Dat deze wedstrijd ook nog wedstrijd van de week was voerde de druk iets op bij de meiden.

De meiden van Limmen begonnen sterk en zetten de verdediging van vv Bergen meteen aan het werk. Annabel, Lilí, Elise en Julia de R. moesten achterin heel wat ballen weg zien te werken maar konden gelukkig nog op Rox rekenen om het doel schoon te houden. Na een mooie voorzet van Limmen wist de spits van Limmen de 0-1 te zetten. Helaas had de lijnrechter voor een (zeer duidelijke) buitenspelsituatie gevlagd en waren wij op de tribune ervan overtuigd dat het doelpunt niet gegeven zou worden. Helaas dacht de scheidsrechter daar anders over en zo gebeurde het dat de meiden voor het eerst deze competitie op een achterstand kwamen te staan. De meiden lieten de kopjes niet hangen en gingen vol in de aanval. Helaas raakte Julia de R. geblesseerd aan haar voet en moest helaas de rest van de eerste helft van de kant verder kijken. Op het middenveld werd inmiddels een felle strijd gevoerd door Frewini, Isabella, Felicia en Alisa. Een mooie uitgooi van Alisa op Lauren wist Lauren af te spelen naar Saar die niet twijfelde en de gelijkmaker het doel inschoot. Een zucht van verlichting ging door de tribune waar de vaste hooligans de meiden weer enthousiast aan zaten te moedigen.

Heerlijk na de wedstrijd genieten van fruit en koeken van Marjanka

De meiden van Limmen waren de rust niet helemaal scherp uitgekomen maar gelukkig Lauren wel. Op volle snelheid sprintte ze richting het doel van Limmen en wist de 2-1 in te schieten. Julia de R. die gelukkig weer helemaal hersteld was stond samen met Lauren, Saar en Naomi in de voorhoede goed de druk op te voeren. Eef die eigenlijk overal stond wist de ballen vanuit het midden en achter goed naar voren te werken en wist zelfs nog een pracht schot op het doel te maken, helaas raakte de bal keihard de paal en konden de meiden de voorsprong niet verder uitbreiden. De meiden van Limmen wisten na een mooi genomen corner en een ietwat rommelige situatie voor het doel de gelijkmaker te maken 2-2. Helaas moest Naomi in de tweede helft behoorlijk geblesseerd het veld verlaten (gelukkig is het weer goed gekomen J). Beide partijen bleven fel spelen en een doelpunt hing aan beide kanten nog in de lucht, Rox wist nog een hoge bal uit de lucht te vangen, maar aan het einde van de wedstrijd was 2-2 de eindstand. Een terechte stand voor een mooie, spannende wedstrijd waar de meiden hard aan de slag moesten!!!

Doordat Limmen al 1 wedstrijd verloren had is de nummer 1 positie nog steeds voor de meiden met een doelsaldo van inmiddels 39 doelpunten.

Archieffoto: genomen 12 september 2015 in Winkel. Lauren, Eef, Rox, Naomi, Elise, Julia de K., Lilí en Juul (helaas moest Annabel de wedstrijd missen door een gebroken arm)

Volgende week reizen de meiden af naar Winkel waar 3 jaar geleden de basis werd gelegd voor dit superteam en de allereerste wedstrijd werd gewonnen met 11-0.

Groet Mariska

Inmiddels is ook de teamfoto van het huidige seizoen ontvangen. deze foto is te zien op de teampagina van Bergen MO13-2. Hier staat ook de teamsamenstelling, uitslagen en stand. Ook de wedstrijdverslagen zijn hier terug te vinden.