Bergen MO13-2 kan het niet bolwerken tegen sterk Velsen en harde wind

Velsen Rkvv MO13-1

V.V. Bergen MO13-2

9 februari 2019 9:00

Met de wind in de rug reden we zaterdagochtend om 8 uur richting Velsen. Frewini en Layla hadden zich afgemeld waardoor we met 1 wissel zouden spelen. Helaas viel bij aankomst ook Julia de R. af waardoor we geen wissels zouden hebben, gelukkig beschikken de meiden over een zeer goede conditie!

De 1e helft speelden we tegen de wind in wat erin resulteerde dat de bal voornamelijk op ons deel van het veld was. Rox en de achterhoede, ditmaal bestaande uit Felicia, Isabella, Annabel en Julia de K. hadden het er druk mee maar boden een goede weerstand tegen het zeer aanvallend spelend Velsen. Zij maakte goed gebruik van de wind en wisten na 10 minuutjes de 1-0 te zetten. Inmiddels was in de voorhoede Saar geblesseerd uitgevallen en speelden de meiden met 10 vrouwen verder. Af en toe wisten de meiden uit te breken en ging Gemma er als een haas vandoor met de bal maar wist geen doelpunt te maken. De 2-0 en 3-0 vielen helaas snel na elkaar. De meiden van Velsen voelde zich gestrekt door de voorsprong en de aanwakkerende wind en werden nog aanvallender. Gelukkig was onze keepster Rox nog steeds in topvorm en wist menig bal te stoppen. Voor de achterhoede was het een ware uitputtingsslag maar wat een harde werkers staan er achterin. Op het middenveld stonden Lois, Tess en Bébelle ook hun vrouwtjes en hielpen de achterhoede uitstekend bij deze zware klus. Helaas wisten de meiden van Velsen in de 1e helft ook nog de 4-0 en de 5-0 te scoren wat ook tevens de ruststand was.

Na een hard verdiende pauze betraden de meiden vol goede moed het veld, de wind stond in ons voordeel en ook Saar kon gelukkig weer meespelen. De dreiging kwam de 2e helft dan ook uit de hoek van vv Bergen. De druk werd op het doel van de tegenstander gezet wat resulteerde in een aantal corners die prachtig door Saar genomen werden. Helaas wist de keepster van Velsen het doel schoon te houden en schoot Annabel de bal ook nog hard op de lat maar de schrik zat erin bij de meiden van Velsen. De meiden speelden goed over en Saar zag een kans en schoot keihard op doel en maakte zo het verdiende doelpunt voor de meiden 5-1. De vermoeidheid om zonder wissels te spelen stak de kop op en steeds meer meiden zochten af en toe de kant op om even bij te komen of te herstellen van kleine blessures. Ondertussen waren de meiden op het veld zoek naar hun 2e doelpunt en deze werd bijna gemaakt toen Annabel van afstand hard op het doel schoot, helaas wist de keepster de bal te houden. Alisa had ook nog bijna een doelpunt gezet na een mooie voorzet van Gemma, die door de tegenstander nauwlettend in de gaten werd gehouden door haar snel- en behendigheid op het veld, maar helaas floot de scheidsrechter (on)terecht? voor buitenspel. De meiden van Velsen wisten helaas in de 2e helft toch nog een keer ons doel te bereiken en wisten na een prachtige stop van Rox in de rebound de stand op 6-1 te brengen wat tevens de eindstand was.

Wat een wedstrijd en wat een strijdlust hebben wij gezien op het veld!!! Iedereen werkte super hard en er werd ontzettend goed samen- en overgespeeld. Onze nieuwe aanwinsten vinden steeds beter hun plekje op het veld, alhoewel het af en toe nog wat schuiven is in de teamopstelling. Petje af meiden voor deze wedstrijd tegen 2 sterke tegenstanders Velsen en de Wind!!!