VV Bergen MO13-1 wint na spannende strijd tegen FC Den Helder MO13-1

FC Den Helder MO13-1

2 februari 2019 9:00

Cas Houweling

Tijdens de winterstop is de selectie bij de MO13 doorgevoerd.  Dit betekent dat de meiden van MO13-1 en MO13-2 in een andere samenstelling het voorjaarsseizoen in gaan. Voor MO13-2  was dit even wennen, de meiden uit dit team vormden al sinds jaar en dag een hecht team, evenals natuurlijk ook de meiden van MO13-1 een goede vriendinnengroep waren. Gelukkig heeft trainster Dhara teambuilding onder alle meiden van MO13 hoog in het vizier, waardoor de overgang een stuk makkelijker werd.

Waar in het voorseizoen MO13-1 nog in de hoofdklasse speelde en MO13-2 in de 3e klasse, spelen beide MO13 teams nu in de 2e klasse. Het duurde wel even voordat MO13-1 in de nieuwe samenstelling van start kon gaan, aangezien het koude weer zorgde voor een aantal weken van afgelastingen. Ondanks dat alle andere wedstrijden wel afgelast waren, was het op zaterdag 2 februari, thuis op De Kiefthoek, dan eindelijk zo ver voor MO13-1 op het hoofdveld; Fien, Leah, Emma, Naomi, Elise, Lili, Lauren, Eef, Olivia, Isabel, Lotte, Milou, Louise en Doris mochten aan de bak. Het team was compleet.

Het was geen makkelijke, en zeker ook geen saaie, wedstrijd tegen FC Den Helder MO13-1.  Evenals Bergen hield Den Helder de druk goed op de ketel.  Na een kleine 20 minuten werd de nul stand doorbroken, Fien gaf een mooie voorzet op Lauren, die 1-0 maakte.  De blijdschap was groot, maar niet snel later kwam FC Den Helder al meteen terug en scoorde de gelijkmaker 1-1. Achterin moesten Lili, Elise, Emma, Doris regelmatig behoorlijk aan de bak, want FC Den Helder had een paar sterke speelsters die regelmatig ervandoor wisten te gaan.  Maar de meiden hielden aardig stand en Louise op doel beet goed van zich af naar de FC Den Helder meiden. Milou, Eef en Olivia lieten ook duidelijk merken dat zij niet voor een kleintje vervaard zijn en hun mannetjes staan tegen een sterke tegenstander.

Na de rust werd het spel iets rommeliger, maar 10 minuten de wedstrijd in werd het 2-1 door een goal van Fien na een voorzet van Lauren. Wederom lekker samenspel meiden.  Daarna volgende nog een penalty in het voordeel van vv Bergen, helaas werd deze kans niet benut.  De meiden werkten allemaal hard, maar de echte doorbraak kwam nog niet, en FC Den Helder was sterk.  Milou, Lotte, Leah en Isabel werkten hard evenals Naomi die buitenlangs behoorlijk wat sprintjes moest trekken. Het spel hield de toeschouwers aan het veld gekluisterd.
Een paar minuten voor het einde van de wedstrijd zag Lauren een kans voor Bergen en scoorde 3-1. Maar FC Den Helder bleef jagen. Dus afzwakken kon niet en dat bleek ook maar want in praktisch de laatste minuut van de wedstrijd werd het nog 3-2.

Lekker begin van de competitie, Leuke wedstrijd en met 3 punten op zak op naar de volgende wedstrijd.

Om het begin van de competitie gezamenlijk af te trappen lunchten de meiden na afloop van de wedstrijd gezamenlijk in de bestuurskamer.