Meewind zit Bergen MO13-1 behoorlijk tegen in taaie wedstrijd tegen vv Schagen; 1-1

Schagen United MO13-1

V.V. Bergen MO13-1

9 maart 2019 9:00

A. (Arriën) Grevink

Zaterdag 9 maart, 09:00 uur uit bij vv Schagen MO13-1.  Altijd lastig, Schagen uit.  Hele sterke wind, guur en koud. Team niet geheel compleet.  Suus en Gemma vielen in voor afwezige/geblesseerd Olivia, Isabelle  en Eef. Een aantal andere meiden kampten ook met wat blessures. Al deze componenten samen bleken achteraf te resulteren in een moeizame wedstrijd, die niet bepaald de schoonheidsprijs verdiende.

Bergen MO13-1 begon de wedstrijd met zware tegenwind, wat de wedstrijd er niet makkelijker op maakte. In het eerste kwartier lag de wedstrijd vooral in handen van onze meiden, ze moesten wel even op gang komen, maar het spel speelde zich met name af op de helft en voor het doel van Schagen.  Na 16 minuten passte Fien op Lauren die de 1-0 voor Bergen maakte. Schagen hervond zich snel en het leek wel of er een lichte omslag in de wedstrijd plaatsvond.  4 minuten later werd het dan ook 1-1.  Schagen werd sterker, braken vaker door en het lukte even allemaal niet voor onze MO13-1 speelsters.  Het werd rommeliger, er werden foutjes gemaakt en ballen werden (mede door de wind) niet goed aangenomen. Bij rust was de stand nog 1-1.

Na de rust had vv Bergen de wind mee, helaas wisten de meiden hier geen gebruik van te maken. Diepteballen werden veel te hard gegeven, en doordat de wind de bal meenam kwamen de meiden er steeds niet op tijd bij. Dit bleef gedurende de hele 2e helft het geval. Er werd door de verdediging, middenveld en voorin wel hard gevochten voor elke bal, maar het zat niet mee.  Lotte was al een keer flink in haar buik geraakt eerder in de wedstrijd en moest adem happend van het veld en later kreeg ze ook nog een bal in haar gezicht wat resulteerde in een bloedlip.  Gemma kreeg ook hard een bal in het gezicht en moest wisselen.

Het speloverzicht was afwisselend, soms werd er goed gekeken en gericht gepasst en soms werd er niet goed gekeken, en kwamen ballen dus niet daar waar ze zouden moeten zijn voor doelkansen. Kortom, het liep niet altijd lekker.  Schagen had een zeer snelle en sterke rechtsbuiten die regelmatig een uitstapje maakte en langs de zijkant naar voren schoot.  Het was dan ook vaak zeer spannend voor het doel van vv Bergen. De supporters vraten zichzelf op want dit was toch niet wat de trouwe schare aanhangers gewend is van onze Bergen MO13-1 meiden. Mede door het doorvechten waren er tegen het einde van de wedstrijd dan wel een aantal kansen voor het doel van Schagen.  Bergen probeerde echt van alles om maar te scoren, maar de bal kregen ze niet in het net. Eindstand 1-1.

Mooie reacties van de meiden na de wedstrijd waren o.a. “we hadden makkelijk kunnen winnen”, “we zijn een team en samen moeten we het doen”, “ik kan veel beter”, “we moeten wel winnen om kampioen te worden” en ook de scheidsrechter kwam een paar keer aan bod. Dit was pas de 3e wedstrijd in de voorjaarscompetitie en komen er nog heel veel wedstrijden.  Met elke training en elke wedstrijd leren de meiden weer meer, en dit soort moeilijke wedstrijden horen dan ook bij het proces van beter worden #girlpower #meidenvoetbal