Bergen MO13-1 koploper na zege op concurrent Kwiek

Kwiek 78 MO13-1

V.V. Bergen MO13-1

23 maart 2019 10:30

Zaterdag 23 maart om 10:30 uur stond er een belangrijke wedstrijd op de agenda. Bergen MO13-1 moest tegen Kwiek 78 MO13-1 in Avenhorn. Er zat wat druk op de ketel, want bij winst zouden de meiden de koppositie voorlopig zeker stellen. En een spannende wedstrijd werd het!.

Het team moest het doen zonder coaches Dhara en Freek, en Gert nam de honneurs waar.  Isabel en Naomi waren geblesseerd en Fien was afwezig.  Suus en Saar versterkten het team. De startopstelling: Louise op doel. Achter: Emma, Elise, Doris en Leah. Midden: Lilly, Eef en Lotte en voor stonden Lauren, Saar en Milou. Suus en Olivia begonnen op de bank.

De wedstrijd werd rustig aan en gelijkwaardig opgebouwd, in de 9e minuut was er een gevaarlijke uitbraak van Kwiek 78, gelukkig geen doelpunt. Ongeveer 15 minuten later werd de spanning doorbroken door een voorzet van Lauren op Saar die een heel mooi doelpunt maakte: 1-0 voor Bergen MO13-1. Tevens ruststand.

Na de rust viel Suus heel vervelend op haar knie en moest gewisseld worden. 7 minuten de 2e helft in wist Milou mooi Lauren te vinden die vervolgens een prachtige goal maakte, lekker 2-0!  Maar het spel bleef spannend en Bergen kon niet verzwakken, Kwiek gaf niet zo maar op. Dat bleek al snel uit een gevaarlijke corner van Kwiek 78.  Gelukkig wist onze verdediging de bal uit het strafschop gebied weg te werken.

Het spel bleef continu spannend en beide teams werkten hard voor de koppositie. In de 45ste minuut maakte Kwiek het nog extra spannend met een uitbraak richting het doel van Bergen.  Dankzij een mooie redding van Louise werd een tegendoelpunt bespaard.  Kwiek gaf niet op, en leek steeds sterker te worden in het laatste kwartier van de wedstrijd. Bergen kreeg nog een kans die helaas niet verzilverd werd en 5 minuten voor het einde was er nog een corner van Kwiek 78 waar ook geen goal uit voort kwam. Het bleef 2-0 voor vv Bergen MO13-1.  Einde. Mooi gedaan meiden.

Door deze overwinning is Bergen MO13-1 nu dan (ongeslagen) koploper in de competitie. Een mooie plek. We zijn echter pas halverwege het seizoen dus er moeten nog wel een aantal wedstrijden gespeeld worden.