Bergen MO13-1 klopt Duinrand S MO13-1 met stormachtige 5-0

Duinrand S MO13-1

V.V. Bergen MO13-1

9 februari 2019 10:30

Zaterdag 9 februari om 10:30 uur mocht vv Bergen MO13-1 aantreden in Schoorl bij Duinrand S. Op Isabel na (die meeleefde via de groepsapp) was het team compleet. Het weer was tegen stormachtig aan, veel wind, fris maar ook een lekker zonnetje. Er waren aardig wat toeschouwers op de tribune aanwezig, dat is altijd leuk.

Bergen MO13-1 begon met wind in de rug, lekker. Alhoewel Duinrand S aardig weerstand probeerde te leveren werd het al snel duidelijk dat deze wedstrijd voor Bergen met name plaats zou gaan vinden aan de kant van de tegenstander. Al direct in de 3e minuut scoorde Milou het eerste doelpunt voor Bergen, 0-1. De toon was gezet met dit harde schot. Onze MO13-1 meiden waren allemaal goed op dreef en probeerden goed in praktijk te brengen wat er geleerd was tijdens de trainingen. Zo werd er bij een hoekschop een “bunker” gebouwd, welke actie, wat achteraf bleek, mislukte.  Zo kwam het dat er bij een volgende hoekschop er maar weer gewoon verspreid voor het doel werd gestaan. De meiden zelf konden er wel om lachen.

Nog geen 10 minuten na het eerste doelpunt scoorde Fien mooi de 0-2 voor Bergen. De dames waren goed aan het communiceren. Zo was bijvoorbeeld regelmatig te horen dat ze onderling posities bespraken, en voorzichtig waren om niet buitenspel te komen staan. Het speloverzicht leek ook goed, aangezien er heel wat gepaste passen en voorzetten richting vrijstaande speelsters gingen. Door een eigen doelpunt van Duinrand ging vv Bergen MO13-1 de rust in met een comfortabele voorsprong; 0-3.

Na de rust hadden we de wind tegen, echter veel maakte dit niet uit want de meiden bleven lekker presteren. Bergen kreeg een penalty toegewezen wegens een tackle op één van onze speelsters. De penaltytraining van afgelopen week kwam dus goed van pas en koelbloedig schoot Lauren de bal in het doel en maakte zo de 0-4 voor vv Bergen.

Onze achterhoede was sterk, en alhoewel Duinrand weinig aan onze kant te vinden was, moesten er toch af en toe wat meiden afgeremd worden. Louise stond haar vrouwtje op doel, en de weinige keren dat ze echt aan de bak moest deed ze dat super. Zo kwam ze zelfs een keer tot halverwege haar helft het doel uit om een uitgebroken Duinrandster met de bal tegen te houden.  Spannend, maar duidelijk goed overwogen en uitgevoerd.

3 minuten voor het einde van de wedstrijd wist Lauren door middel van haar specialiteit de 0-5 te scoren. Tevens eindstand.  Zoals Emile liet horen “Een leuke pot.  Heb er van genoten.”