Krachtige start (9-1) van het seizoen voor Bergen J09-1

Alcmaria Victrix JO9-1

31 augustus 2019 9:00

De eerste wedstrijd van het seizoen in de nieuwe formatie verdient wel wat extra aandacht, dus hierbij een beschouwing van dit evenement waar de jongens de hele zomer op hebben moeten wachten.

Voor frisse koppen Kasper, Siebe, Roan, Julian R, Antonius, Julian S en Douwe ving het seizoen JO9-1 aan op zaterdagochtend 31 augustus om 09:00 uur in alle vroegte uit bij Alcmaria Victrix JO9-1, onder leiding van coach Danny Bolten. Op Benjamin na was het team compleet en iedereen was super enthousiast.  Een kleine schare fans had zich vol verwachting gesetteld langs te lijn. De stralende zon zette de toon voor wat beloofde een prachtige wedstrijd te worden, en hoe bleek later.

Coach Danny instrueerde de mannen vol overgave en dat leek indruk te maken, de mannen kregen posities toebedeeld, liepen warm en schoten op doel om Kasper, die voor deze wedstrijd de rol van keeper had, in te werken.  En daar was dan het startschot. De vv Bergen boys vonden elkaar prima zo in dit eerste spel en ze gingen er dan ook meteen vol voor.  Ze speelden allemaal even goed, lekker op hetzelfde niveau en werkten allemaal hard. Reeds binnen 3 minuten wisten Julian R, Siebe en Douwe ieder te scoren, 0-3 voor Bergen.  Prima samenspel van alle mannen!  De jongens waren goed op dreef en ook Roan en Antonius wisten het het doel van de tegenstander nog voor de 1e time-out te vinden, 0-5.

Na de time-out kwam Julian S krachtig het veld in en stond Roan wissel. De tegenstander wist een vrije plek te vinden en deze ook direct te benutten, waardoor het 5-1 werd.  Maar dat liet Bergen niet zomaar gebeuren, door wederom goed teamwork werd het vrijwel meteen daarna alweer 6-1 door een mooi schot van Douwe. Rust. Na de rust wisselde Julian R met Roan. Het liep allemaal heel soepel voor onze jongens. Antonius en Roan wisten voor de 2e time-out ieder nog te scoren en 7-1 te maken, waarna Roan wisselde terwijl Siebe een spectaculaire redding deed door op het laatste moment een bal van de tegenstander, die recht  op het lege vv Bergen doel afging, tegen te houden.  Douwe wisselde en in de laatste minuten van de wedstrijd werd het nog 9-1 door schoten van Julian R en Antonius. Tevens eindstand.

Het was een leuke en sportieve wedstrijd met een hoog gungehalte naar elkaar toe.  Wat een leuk team, toppers.  Op naar de volgende wedstrijd!

Een supporter