Stroeve competitiestart Bergen JO19-1

AFC 34 JO19-2

28 september 2019 14:30

F. Winder

Op een winderige Kiefthoek werd de eerste competitiewedstrijd gespeeld door Bergen JO19-1 tegen AFC JO19-2. In de wetenschap dat deze mannen verleden week een 14-0 overwinning behaalden, begonnen onze mannen voorzichtig aan de wedstrijd.

Helaas was al snel duidelijk dat AFC een prima team was, dat al snel kansen creëerde voor het doel van Tijn D. Bergen bleef wel goed tikken naar elkaar, maar soms waren de passes net te kort of was de wind spelbreker in dit geheel.

Het eerste doelpunt viel na een corner voor AFC , dat net goed viel voor een voet van een AFC-speler: 0-1. De 2-0 viel door een goed lopende aanval op rechts, waarbij de vrijlopende rechterspits mooi de bal in de rechterhoek schoot. Bergen kon er weinig tegenover zetten behalve dat Sten een mooie vrije trap tegen de paal schoot en werd de rebound door Jorrit naast geschoten.
Na de rust eenzelfde beeld, maar AFC kwam beter uit de kleedkamer dan Bergen en was steeds aan het storen en was ook sneller in balbezit, wat resulteerde binnen 15 minuten in drie goals voor de blauw-gelen. Bergen bleef hierna wel prima combineren, maar was niet meer in staat om gevaar te stichten voor het doel van de AFC-keeper, die nog wel een prima redding had op een schot  van afstand.

Hierdoor bleef het bij een zure nederlaag  van 0-5.
Volgende week DTS uit en dan hopen we dat we de eerste drie punten kunnen pakken in deze competitie.
Een verwaaide supporter...