Bergen JO17-2 morele winnaar in duel met kampioen Petten JO17-1

Petten JO17-1

7 december 2019 14:00

De laatste wedstrijd van de eerste helft van het seizoen beloofde op papier een mooie pot te worden. Beide teams nog ongeslagen en Petten zelfs nog zonder puntverlies. Aan die reeks wilden wij graag een einde maken. Door de Sinterklaas avond was er maar 1 keer getraind deze week dus iedereen was volledig uitgerust om op het zware gras van Petten iets moois neer te zetten. Een strenge doch rechtvaardige voorbereiding in de kleedkamer zette iedereen op scherp en de concentratie was hoog zo bleek uit de warming-up.

De wedstrijd tekende zich al snel af. Petten bediende zich van de lange ballen op de snelle spitsen en wij waren van het verzorgde voetbal, goede veldverdeling en combinatiespel. Het resulteerde in een interessant gevecht met JO17-2 visueel als bovenliggende partij. Na de eerste fase van aftasten kwam de wedstrijd op gang en vielen aan beide kanten de kansen te noteren. Joshua hield goed zijn doel schoon en aan de andere kant stond ons vizier nog niet op scherp. Dat veranderde in de 25e minuut toen een mooie afgeslagen aanval door Dylan kiezelhard werd afgerond en de 0-1 kon worden genoteerd. Jammer voor ons werd deze treffer kort daarop alweer geneutraliseerd door een snelle uitval van de Pettemers. Ruststand 1-1.

Na de rust ontspon zich een spannende wedstrijd. Petten wilde graag kampioen worden en het publiek zweepte ze op. Wij wilden graag als tweede eindigen en hadden daarvoor een overwinning nodig. De inspanningen lieten zich aan beide kanten gelden en in een onbewaakt trommelmoment rolde de bal onverwacht in ons doel. 2-1 achter en nog 15 minuten te gaan. Onverwachte energiebronnen kwamen bij ons boven en nadat we 1 op 1 gingen spelen werden de momenten voor het Pettemer doel gevaarlijker. 1 minuut voor tijd verzilverde Sebas op fraaie wijze een evenzo fraaie corner van Peer. Boem! En 2-2. Met de laatste inspanningen probeerden we de 2-3 nog te forceren, maar de druk naar voren moesten we in de laatste minuut bekopen met een tegentreffer. 3-2 verloren, maar moreel ging de winst naar ons.

Mooi gespeeld jongens en mooi om te zien dat iedereen bleef voetballen en zijn taken bleef uitvoeren. Dank aan iedereen die ons ondersteunde vanaf de kant, want de aanmoedigingen deden niet onder voor die van Petten ondanks dat zij in de meerderheid waren.

Groeten,
Tjeerd.