Bergen O17-1 bekert verder!!!

AFC 34 JO17-1

15 oktober 2019 19:00

W. de Vrij

Een legendarische dinsdagavond in Alkmaar.

Daar het weekend de herfstvakantie begint en JO17 de volgende ronde van de beker had gehaald, werd er een wedstrijd ingelast tegen niet de minste tegenstander. Deze wedstrijd zou op zaterdag gespeeld moeten worden, maar omdat er veel afzeggingen waren aan beide kanten, werd de wedstrijd verplaatst naar dinsdagavond.

AFC'34 JO17/1 speelt 2e divisie en speelt in de competitie onder andere tegen Emmen, Go Ahead Eagles en Cambuur. De wedstrijd werd geleid door de prima fluitende scheidsrechter De Vrij. Voor de boys onder leiding van de coaches Lars de Zwart en Twan Schouten (spelers van VVBergen 1) lag de druk bij de tegenstander want die spelen tenslotte een aantal klassen hoger.

Bergen begon goed aan de wedstrijd en deed de eerste helft dan ook niet onder aan de tegenstander. Er werd verzorgd gevoetbald en waar de mannen van O17 om bekend staan is het collectief (spelen na de fusie al bijna 3 jaar in dezelfde samenstelling) en dat komt zeker in dit soort wedstrijden goed van pas. Bergen kwam de eerste helft ook nog een keer goed weg toen de bal op de paal belandde. Na een 0-0 ruststand liepen de mannen van de Zwart en Schouten met een goed gevoel de kleedkamer in.

Hoe lang zullen ze dit volhouden?

Na rust lag de bal binnen 5 minuten in de goal bij AFC34 door een fantastisch afstandsschot van de kleine behendige Seth Wesel en dat betekende 0-1 in de heksenketel op de Robonsbosweg. Het publiek wat vandaag massaal uit Bergen was meegekomen kreeg waar voor hun geld. Langs de kant werden de ouders nerveuzer en zenuwachtiger en de druk op het veld werd ook opgevoerd want het team van Bergen stond het laatste half uur met de rug tegen de muur. Bal op de paal, penalty tegen en de nodige corners maar de bal wilde er niet in. Een stunt leek in de maak en de klok stond op 40 minuten. Geloof het of niet maar in de blessuretijd maken de Alkmaarders gelijk. Wat een domper. De scheidsrechter hield het na 43 minuten voor gezien en de coaches moesten de jongens oppeppen voor het huzarenstukje....

Geen verlenging maar direct penalty’s wie gaat de loterij winnen?

Zal de spanning niet verder opbouwen maar VVBergen nam de penalty’s foutloos en keeper van Vlaanderen stopte de 3e pingel.

De ontlading die toen volgde is met geen pen te beschrijven en de felicitaties werden dan ook vooral van het uit publiek uit Bergen in ontvangst genomen.

Al met al een avond om niet snel te vergeten.

Een supporter