Bergen JO19-1 schiet zichzelf uit de beker

Vitesse 22 JO18-1

14 december 2019 12:00

J. Karel

Op een bijzonder winderige Kiefthoek wilden de mannen van Bergen JO19-1 laten zien wie de betere voetballers waren in deze beker wedstrijd tegen Vitesse.

Het veldspel was vanuit de verdediging voetballend prima. Helaas gaat het al een aantal wedstrijden niet goed als de eindpass in beeld komt en de afwerking achterwege blijft. Bijzonder jammer voor dit leuke elftal.

Vitesse JO18-1 kon dan ook op een makkelijke manier de aanvallen weerstaan. Zelf kon het elftal van Vitesse dan ook geen vuist maken tegen Bergen, waarbij keeper Tijn Duin nauwelijks in gevaar kwam. Zodoende stevende Vitesse af op een doelpuntloos gelijkspel, waarna penalty’s de winnaar op moest leveren. Helaas moest Bergen zijn meerdere herkennen in Vitesse, die de strafschoppen iets beter nam dan onze jongens.

Bijzonder jammer aangezien Bergen in de hele wedstrijd het betere van het spel had, maar toch niet weer de geboden kansen af konden maken.

Nu maar eerst de winterstop in en eind januari kijken of de verbeterpunten kunnen leiden naar een betere positie op de ranglijst in het voorjaar.

Namens de altijd trouwe supporters,

Frank D.

De wedstrijd staat ook op film die HIER te bekijken is.