Bergen JO19-3 goed van start

1861PH
BERGEN NH
tel. 072-5822502

Het team van Bergen JO19-3 moest deze zomer nog nagenoeg helemaal opgebouwd worden. Men had weliswaar een harde kern, maar er moesten nog wel talenten bij gaan komen om een competitiewaardig team op de been te brengen. De scouting had goed werk gedaan en de zaakwaarnemers van de diverse spelers deden niet al te moeilijk waardoor coach Bert van der Zee vrij vlot een aantal nieuwe talenten kon toevoegen aan zijn keurcorps.

Naar verluid waren de trainingsinspanningen van het team de afgelopen weken niet al te uitbundig waardoor het leek dat men uitgerust aan de eerste wedstrijd kon beginnen. Het was meteen een topper want men mocht het opnemen tegen medekoploper en het eveneens nog ongeslagen Schagen United JO19-6. De opkomst deze zaterdag was niet al te groot en met een wisselspeler die pas na de rust beschikbaar was moest de klus geklaard worden.

In het begin van de eerste helft liep het allemaal best lekker en de ploeg van coach Bert wist de weg naar het doel vrij makkelijk te vinden. Waar het eigenlijk aan schortte was de eindpass waardoor men niet vaak tot doelpogingen kon komen. Acht minuten voor rust maakte Joshua toch de 1-0 en dit was zeker verdiend te noemen. De mannen van de Schagense fusieclub kregen ook goede kansen en Bergen kwam goed weg toen een bal via de lat en de rug van keeper Marijn maar net voor de lijn bleef. Ook hierna werd nog een bal door Bergen van de lijn gehaald. Vlak voor rust wist aankoop Raj uit een rommelige situatie de 2-0 op het scorebord te zetten. Dit was zeker een opsteker voor de ploeg van coach Bert.

In de tweede helft was Pascal inmiddels gearriveerd en kon er dus wat gewisseld worden. Al vrij vlot kwam Bergen op 3-0 toe de uitstekend spelende Peer op rechts doorbrak. Zijn afgemeten voorzet bereikte Max die de Tarzanbocht op Zandvoort tijdelijk had ingeruild voor veld B op De Kiefthoek om daar het net te vinden. Deze goal gaf de ploeg van coach Bert duidelijk wat meer lucht richting de overwinning.

In het laatste halfuur werd er nauwelijks meer gevoetbald. Veel ongecontroleerde acties, irritaties, gele kaarten en zelfs nog een opstootje maakten het er allemaal niet leuker op. Vermoeidheid en concentratieverlies zorgden ervoor dat sommige spelers zich aan allerlei zaken gingen storen en dat is niet bevorderlijk voor de sfeer in het veld. Gelukkig keerde de rust terug en konden na 90 minuten de handen worden geschud.

Komende zaterdag 11 september speelt men tegen Jong Holland JO19-2. Hopelijk is de selectie dan wat ruimer bemeten, want de eerste thuiswedstrijd maakte wel duidelijk dat men toch wel een paar wisselspelers kan gebruiken.

Peter Staadegaard, webredactie