Bergen dwingt zeer weinig af bij Limmen

Limmen 1 (zon)

V.V. Bergen 1 (zon)

17 oktober 2021 14:00

mevr. M Overtoom

Sportpark Dampegheest
Dampegheestlaan 2
1906WB
LIMMEN
tel. 072-5051650

Limmen speelde tegen Bergen haar eerste thuiswedstrijd in competitieverband. Uit had men reeds twee keer gewonnen en de verwachtingen bij de gastheren waren dan ook hooggespannen. Ook Bergen had na de overwinning op De Rijp de goede bekerwedstrijd van de donderdag tegen Westfriezen er ook tegen Limmen wel weer zin in. Met twee positief ingestelde teams moest het op sportpark Dampegheest wel een leuke wedstrijd kunnen worden. De weersomstandigheden werkten in ieder geval prima mee.

Bergentrainer Loorbach had na de bekerwedstrijd van de donderdag aanvoerder Daan Oldenburg (lies) en de jarige Stijn Vrasdonk (ziek) opnieuw niet beschikbaar. Sten de Vries mocht opnieuw vanaf de aftrap centraal achterin starten. Voorin mocht Bart Oldenboom starten ten koste van Damio Lageveen. Mick Ruiter startte als rechtsback waardoor Sven Kers vanaf de bank begon. Als dank voor hun inspanningen in Bergen 1 tegen Westfriezen kregen Ope Obakin en Martin Karel namens de selectiebegeleiding een   reisje op de vroege zondagochtend naar klein Parijs aangeboden alwaar met Bergen 2 tegen Succes 2 mocht aantreden.

20211017_Limmen-Bergen_02.jpg

Het zeer jeugdige Limmen nam tegen Bergen het initiatief zonder tot grote daden te komen. Bergen stelde hier weinig tegenover. Ondanks het feit dat Bergen veel onderscheppingen had, kon men zelf niet echt aan aanvallen toekomen. Veelvuldig balverlies aan beide kanten zorgde ervoor dat de aanvallers niet echt aan het werk gezet konden worden. Uitgespeelde kansen waren er niet en Bergen kwam alleen met wat lange ballen een beetje in de buurt van het Limmendoel. De grootste kans kreeg men uit een corner die door Limmen ternauwernood weggewerkt kon worden. Een voorsprong voor Bergen zou veel te veel van het goede zijn geweest. Drie minuten voor rust kwam de thuisclub op voorsprong toen Bergenkeeper Jop van Vlaanderen een bal onder de lat vandaan haalde. De rebound was echter voor de Sem Winter die de bal hard inschoot (1-0).

Bergen moest in de tweede helft proberen wat meer aan voetballen toe te komen. Combinerend was het allemaal zeer povertjes bij de roodhemden. Het middenveld beperkte zich tot het onderscheppen van de bal om deze vervolgens simpel weer in te leveren. De verdediging stond redelijk goed, maar in balbezit bakte men er ook weinig van waardoor men meer werk kreeg dan men wilde. De voorhoede was voornamelijk aangewezen op lange ballen waar weinig mee te beginnen was. Enkele speldenprikken en wat ongevaarlijke doelpogingen van afstand waren de enige wapenfeiten.

20211017_Limmen-Bergen_01.jpg

Binnen een kwartier na rust besliste Limmen de wedstrijd al toen een aanval over links bij de eerste paal door Joeri Admiraal werd binnengetikt. In het laatste halfuur probeerde Bergen nog wel wat terug te doen, maar het spel was te onsamenhangend om Limmen te verontrusten. In de slotfase sloeg Limmen nog twee keer toe. Uit een afgeslagen corner van Bergen had men de organisatie niet op orde waardoor Jacco de Jong in twee keer kon scoren (3-0). Kort hierna maakte men er nog 4-0 van toen een bal over de uitgelopen Bergendoelman onder de lat viel. Scheidsrechter mevrouw Overtoom had een makkelijke middag en floot foutloos.

Door de nederlaag tegen Limmen zullen de hulplijnen van de geestelijke gezondheidszorg niet roodgloeiend komen te staan door hulpbehoevende Bergenspelers. Het vertoonde spel moet wel duidelijk beter. Komende week zal men weer een nieuwe poging doen om drie punten aan het totaal toe te voegen. KSV uit Heerhugowaard is dan om 14.00 uur de tegenstander op De Kiefthoek.

KSV-Peperkamp.jpg