V.V. Bergen VR1 (zon) - EMM'21 VR1

1861PH
BERGEN NH
tel. 072-5822502

Net als in het vorige seizoen was de competitiestart tegen Limmen. Dit jaar mocht men op De Kiefthoek beginnen. Vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Jeroen van der Kelen was Bergen de betere ploeg. Bij Bergen maakte de MO17-keepster  Louise Buiter haar debuut. Ondanks dat het veldspel goed verzorgd was, lukte het scoren maar moeizaam in de eerste helft. De enige goal kwam tot stand toen een mislukte voorzet van Celine over de keepster vloog en hierdoor de ploeg van Dick en Edwin verdiend op voorsprong zette.

In het eerste deel van de tweede helft sloeg Bergen genadeloos toe. Met goed voetbal werd Limmen onder druk gezet. Door goals van Lara, Chantal (fraai afstandsschot), Valerie, Puck (strafschop) en Fabienne liep Bergen in korte tijd uit naar 6-0. In de slotfase werd het allemaal wat minder scherp en mocht Limmen de eer redden. Hierdoor was een ‘clean sheet’ debuterend doelvrouwe Louise niet gegund. Op 14 november treffen beide teams elkaar opnieuw. Dit keer in het bekertoernooi.

De tweede competitiewedstrijd was tegen Hillegom. Beide ploegen hadden elkaar in de poulefase van het bekertoernooi ook al ontmoet en toen was Bergen met 3-2 de sterkste. Net als voor de beker was het ook deze keer een lastige klus voor de ploeg van Dick en Edwin. Men kwam niet lekker in de wedstrijd en de vastigheden ontbraken duidelijk. Uiteindelijk ging men met 3-1 onderuit waarbij Fabienne de treffer voor Bergen voor haar rekening nam.

De derde competitiewedstrijd van het seizoen mocht men de wei in tegen EMM’21 uit Roelofarendsveen. Dit is een nieuwe fusieclub ontstaan uit DOSR en WVC (waar Bergen vorig seizoen tegen speelde). Bergen was erop gebrand om revanche te nemen voor de nederlaag in Hillegom en het team verscheen in een opstelling die perspectieven bood.

De gasten kwamen al snel op voorsprong toen een inzet vanaf de rand van het strafschopgebied over keepster Louise heen ging (0-1). Hierna kwam Bergen wel wat beter in de wedstrijd maar overtuigend was het allerminst. De gasten pakten vooral de aanspeelpunten in de as van het veld kort aan waardoor men weinig tijd kreeg goede oplossingen te zoeken. Aan de zijkanten lag meer ruimte maar het ook hier werd te weinig gebruik van gemaakt. Doordat Bergen moeizaam speelde, dreigde men de hele wedstrijd achter de feiten aan te moeten lopen. Slordigheid  kenmerkte het spel van de formatie van Dick en Edwin en hier zou in de rust ongetwijfeld over gesproken worden.

In de tweede helft ging het wat beter en het was Fabienne die tot opluchting van de Bergengetrouwen de teams weer in evenwicht bracht (1-1). Bergen kreeg nog nadrukkelijker een veldoverwicht, maar net als in de eerste helft stokte het scoren en dan kun je flink in de problemen komen.  Bergen wist uiteindelijk via goals van Demi S en Chantal de wedstrijd toch naar zich toe te trekken om uiteindelijk met 3-1 te winnen. Scheidsrechter Schekkerman wist ook zijn derde wedstrijd van het weekend zonder problemen tot een goed einde te brengen.

Komende zondag 17 oktober reist men binnen korte tijd opnieuw af naar Hoofddorp waar de ploeg van Overbos de tegenstander is. Enkele weken geleden wist men in een wedstrijd met twee gezichten zich door een 3-3 gelijkspel te plaatsen voor de volgende bekerronde. Het wordt dus weer spannend in Hoofddorp.

Peter Staadegaard (met dank aan Edwin Steinz voor de highlighs)