Bergen loopt tegen Purmerend snel achter de feiten aan

Purmerend 1

V.V. Bergen 1 (zon)

6 november 2022 14:00

J.C. Terband

Sportpark Weidevenne
Savannestraat 51 -53
1448WB
PURMEREND
tel. 0299-424663

Na de zwaarbevochten overwinning op Zeevogels, mocht Bergen afreizen naar Purmerend om te proberen tegen de plaatselijke FC een goed resultaat te boeken. De statistieken spraken niet bepaald in het voordeel van de fusieclub omdat alle tot nu toe gespeelde onderlinge confrontaties in het voordeel van Purmerend eindigden. Voor Bergen dus, net als vorige week, de schone taak om ook nu weer voor een ommekeer te zorgen.

Bij Bergen waren de vaste waarden Lars de Zwart en aanvoerder Daan Oldenburg nog niet hersteld van hun tegen Zeevogels opgelopen blessures. Centraal achterin was Sten de Vries een logische vervanger en op de linksbackplaats mocht Twan Schouten zijn opwachting maken in de basisopstelling. Het middenveld bestond op deze regenachtige zondag uit Milo en Rowdy de Vet en Tim Bloetjes. Onder leiding van scheidsrechter Terband werd om iets over tweeën afgetrapt.

De thuisclub nam al snel het initiatief en Bergen was duidelijk nog een beetje zoekende. Al na zes minuten was het raak voor Purmerend en Bergen has dus alweer snel een tegengoal om de oren. Toen halverwege de eerste helft Bergen verzuimde in te grijpen bij een hoekschop die toch vrij dicht bij de goal terechtkwam werd het zelfs 2-0. Purmerend had achterin het centrum goed dichtzitten, maar het was duidelijk dat men bij een beetje druk zetten toch in de problemen kwam. Deze druk zal dan wel collectief gezet moeten worden, maar de samenhang was weer ver te zoeken bij de roodhemden waardoor de helft van het team achteruit liep en de rest druk ging zetten. Er moesten weer teveel aanwijzingen van de kant komen terwijl het toch wel eens tijd wordt dat men in het veld eens wat zaken zelf gaat regelen.

De 3-0 was een klassieker uit het Bergenrepertoire waarbij men niet in staat was dom balverlies op het middenveld te repareren en de thuisclub vrije doorgang kreeg naar het doel van Tijn Duin. De veldbezetting was duidelijk niet in evenwicht waardoor met name op het middenveld vaak een gapend gat ontstond. Er was niemand in staat de veldbezetting te bewaken omdat veel spelers al de handen vol hadden aan hun eigen spel. Een goede taakverdeling zal zeer welkom zijn want het was op deze regenachtige middag allemaal teveel een verzameling van probeerseltjes en doen wat men het beste leek. Na de rust kwam er geen verandering meer in de stand met nog wel wat mogelijkheden aan beide kanten. Scheidsrechter Terband had een makkelijke middag en hoefde geen blessuretijd bij te tellen. Bergen verloor dus met 3-0 tegen een ploeg die niet tot de wonderploegen gerekend mag worden en waarschijnlijk in het komende seizoen over zal stappen naar de zaterdag.

Volgende week zondag 13 november ontvangt Bergen de ploeg van Hollandia T op De Kiefthoek. De wedstrijd begint om 14.00 uur. Als opwarmertje voor deze wedstrijd zal op zaterdagavond 12 november in De Vriendschap in Tuitjenhorn de band OÔS JOÔS optreden waarbij ongetwijfeld ook hun laatste single ten gehore zal worden gebracht.

Eventstudio.jpg