Bergen in matig duel onderuit bij Meervogels

Meervogels 31 1

V.V. Bergen 1 (zon)

3e klasse B

29 januari 2023 14:00

N.A. Laros

Sportpark Cloppenburg
Boschweg 17
1921AP
AKERSLOOT
tel. 0251-313930

Bergen kon het in een bedroevend slechte wedstrijd niet bolwerken tegen Meervogels. In een wedstrijd waarbij het voor beide teams zeer moeilijk was om voor de goal van de tegenstander te komen, was de ploeg uit Akersloot wat gelukkiger en won met 2-0.

Voordat de tweede seizoenshelft van start gaat, moest Bergen de nog openstaande wedstrijd tegen Meervogels nog inhalen. Naast de gebruikelijke trainingen werd in de winterstop niet geoefend omdat de enige geplande oefenwedstrijd tegen DSS werd afgelast. Deze wedstrijd staat nu voor zondag 26 februari op het programma. Het was dus even afwachten of het gebrek aan wedstrijdritme de ploeg van trainer Lennart Loorbach tegen Meervogels niet op zou breken.

Wat de opstelling van Bergen betreft waren er weinig opzienbarende wisselingen te noteren. Trainer Loorbach kan dit seizoen geen beroep meer doen op Djara Grootenhuis die wegens werkzaamheden op de zondagen niet meer beschikbaar is. Goed nieuws was wel dat Thom de Vries na acht maanden blessureleed deze wedstrijd vanaf de bank mocht starten. Aanvoerder Daan Oldenburg was ook weer terug van een blessure en startte centraal achterin. Maarten Kraak was deze wedstrijd niet inzetbaar.

20230129_Meervogels-Bergen_01.jpg

De eerste helft kenmerkte zich door veel balverlies aan beide kanten. Hierdoor was het niveau van de wedstrijd zeer laag en waren de momenten voor beide doelen op de vingers van een hand te tellen. Bij de thuisclub was een schot op de lat na zestien minuten het meest vermeldenswaardige terwijl Bergen diep in de eerste helft Noah Robles alleen op doelman Cas Hoogland af zag gaan waarbij laatstgenoemde als winnaar uit de strijd kwam en zijn ploeg voor een achterstand behoedde. Verder was het allemaal erg povertjes en werd de bal al vaak verspeeld voordat de spitsen aan het werk gezet konden worden. Het was dan ook niet vreemd dat de rust met een brilstand werd gehaald.

20230129_Meervogels-Bergen_02.jpg

Bergen had aan het begin van de tweede helft geen redenen om te wisselen. Al na zes minuten in de tweede helft wist de thuisclub de score te openen toen men op rechts doorbrak en spits Lex Broertjes een niet te missen kans werd geboden (1-0). Ook na deze goal was het allemaal erg slordig en rommelig waardoor gestroomlijnd aanvalsspel niet te zien was omdat ook na de rust de bal veelvuldig bij de tegenstander werd ingeleverd of buiten de lijnen verdween. We zagen twee machteloze ploegen die er weinig van bakten. Bergen moest komen maar was niet bij machte om het Meervogels moeilijk te maken. Met wat omzettingen probeerde men nog wel wat te doen, maar het was allemaal te onsamenhangend. In blessuretijd maakte Tom Adrichem voor Meervogels aan alle onzekerheid een einde door de 2-0 op het scorebord te zetten.

20230129_Meervogels-Bergen_06.jpg

Komende zondag 5 februari gaat de tweede helft van het seizoen van start. Alcmaria Victrix is de tegenstander. Als het net zo doelpuntrijk wordt als in de Egmonderhout (3-4 voor Bergen) is het zeker de moeite waard om een bezoekje aan De Kiefthoek te brengen. De wedstrijd begint om 14.00 uur.

Foto's: Meervogels'31