Bergen in intensief duel langs Hugo boys

Hugo Boys 1

V.V. Bergen 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse B

11 februari 2018 14:00

E. Bay

Bergen is er in een spannende wedstrijd in geslaagd om het op de derde plaats staande Hugo boys te kloppen. Door de harde wind was het lastig voetballen en er waren dan ook veel onvoorspelbare situaties te aanschouwen. In de eerste helft leidde de thuisclub nog met 2-1 maar tegen de wind in kon Bergen de schade na de rust herstellen en won hierdoor met 2-4.

In het duel tegen Hugo boys vierde Bergen het heugelijke feit dat men na 19 duels op kunstgras (6 oefen-, 4 beker- en 9 competitieduels) eindelijk eens op echt gras mocht spelen. Hugo boys was de eerste ploeg waar men dit jaar voor de tweede keer tegen aantrad. Thuis op De Kiefthoek eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. Beide teams doen het dit jaar goed en waren op de competitieladder terug te vinden op de plaatsen 3 en 4. De omstandigheden om te voetballen waren niet echt ideaal door een stevige wind. In vergelijking met het duel met Alcmaria startte Ricardo Vos in de basisopstelling en begon de niet geheel fitte Djara Grootenhuis vanaf de bank.

Met de wind in de rug ging Bergen goed van start. Reeds na zes minuten was het raak toen de keeper van Hugo boys een schot van Stijn Vrasdonk niet onder controle kon krijgen. Lars Kraakman was er als de kippen bij om de rebound in een doelpunt om te zetten. Beide teams verstopten zich allerminst en ook Hugo boys kwam ondanks de stevige tegenwind enkele malen gevaarlijk bij de Bergengoal. Na twintig minuten kwam Hugo boys langszij toen een corner vanaf rechts niet goed werd weggewerkt en de bal voor de goal bleef liggen. Een speler van Hugo boys was er als de kippen bij om de bal in het net te werken. Een minuut later werd het zelfs 2-1 toen een voorzet vanaf links werd verlengd en over de prima keepende Calvin Timmers het net in vloog. Beide teams bleven ook na deze goal volop de aanval zoeken en de intensiteit was hoog te noemen. De moeilijke omstandigheden maakten het niet echt mogelijk om gecontroleerd te voetballen waardoor het zeker aantrekkelijk bleef. De 2-1 stand bleef tot de rust op het scorebord staan.

Aan het begin van de tweede helft verving Djara Grootenhuis Ricardo Vos. Bergen had de wind nu tegen en als je kunt voetballen is dat doorgaans geen belemmering. Na 58 minuten werd Djara Grootenhuis goed de diepte ingestuurd en hij wist met een lage schuiver de gelijkmaker aan te tekenen. Drie minuten later kreeg Bergen aan de linkerkant een vrije trap te nemen. Met veel spelers in het strafschopgebied was het aanvoerder Daan Oldenburg die de bal inkopte en de stand op 2-3 bracht. Hierna moest invaller Djara Grootenhuis geblesseerd uitvallen en Mick Stroomer was zijn vervanger. Een aanval over rechts via een andere invaller Damio Lageveen werd goed uitgespeeld en het was invaller Mick Stroomer die de beheerst de 2-4 scoorde.

De slotfase werd wat steviger waardoor scheidsrechter Bay enkele keren de gele kaart tevoorschijn moest halen. In deze slotfase probeerde de thuisploeg nog wel om wat nadrukkelijker het Bergendoel te zoeken, maar onzorgvuldigheid en scherp verdedigen zorgden ervoor dat Bergen niet nog eens een kater te verwerken kreeg. Na ruim 90 minuten kon Bergen weer drie punten aan het totaal toevoegen en dit was zeker verdiend te noemen. De nieuwe trainer Djordi Hopman was ook op de tribune aanwezig en hij kreeg in ieder geval een goed inzicht in de mogelijkheden van zijn nieuwe ploeg.

Aanstaande zondag 18 februari komt de nummer twee De Rijp op bezoek. De uitwedstrijd was ondanks de 0-0 zeker het aankijken waard. Als het ook deze keer weer een intensieve wedstrijd wordt, is een bezoekje aan De Kiefthoek zeker de moeite waard.