Alcoholvrije zaterdagavond stuwt Dennis Visscher naar vier goals

Mannen, 1, 4e klasse B

25 maart 2018 14:00

J. van der Woude

Bergen heeft in het duel tegen KSV een ruime 6-1 overwinning behaald. De ploeg van trainer Gerard Timmers had opnieuw een bliksemstart en scoorde binnen vijf minuten twee keer. Bij Bergen was Dennis Visscher goed op dreef en had zich op zaterdagavond  danig gespaard met 3 colaatjes moest hij aardig inleveren op de leden van zijn sociale netwerk, maar zijn jacht op een vaste plaats in Bergen 1 noopten hem tot een rigoureuze wijziging in zijn benadering. Zijn opofferingsgezindheid had resultaat waardoor Bergen in de strijd om de bovenste plaatsen volop mee blijft doen.

KSV en Bergen hadden elkaar dit seizoen nog niet eerder ontmoet. Twee eerdere pogingen in Heerhugowaard strandden op de gesteldheid van het veld. Hierdoor is de beslissende wedstrijd voor de titel in de tweede periode uitgesteld naar 29 april. De wedstrijd van vandaag stond in het teken van de start van de derde periode. Teams die dus nog wat willen, zijn gebaat bij een goede start. Bergen had in haar prille bestaan nog nooit van KSV gewonnen. Vorig seizoen ging men in de uitwedstrijd ruim onderuit (4-1) terwijl op De Kiefthoek de punten werden gedeeld (2-2). KSV was dus duidelijk een tegenstander om rekening mee te houden.

De opstelling van Bergen begint na wat rommelige weken weer een beetje vertrouwd te raken. Doelman Calvin Timmers is inmiddels gestart met zijn avontuur in Portugal. De 16-jarige Nick Dekker was een waardig vervanger. Het centrale verdedigingsduo Daan Oldenburg en Twan Schouten was weer beschikbaar waardoor Lars Kraakman en Mick Stroomer deze keer vanaf de bank startten. De omstandigheden waren duidelijk beter dan vorige week waardoor onder leiding van scheidsrechter van der Woude uit Koedijk kon worden afgetrapt.

Ook in deze wedstrijd had Bergen weer een bliksemstart. Reeds na twee minuten wist Stijn Vrasdonk nu wel eens de bal lekker op de slof te nemen waardoor de roodhemden al snel op 1-0 stonden. Twee minuten later was het al 2-0 toen Noah Robles op rechts doorbrak en zijn voorzet op Dennis Visscher was op maat waardoor deze hard in kon schieten. KSV zocht ook regelmatig de aanval en na tien minuten had men de aansluitingstreffer te pakken toen keeper Nick Dekker te laat was bij een KSV-aanval en de bal achter de doellijn verdween. Hierna leek het er even op dat de ploeg uit Heerhugowaard wat nadrukkelijker in de wedstrijd kwam. Men dekte duidelijk wat korter en Bergen kreeg wat meer moeite om de vrije man te vinden. KSV zocht wat nadrukkelijker het Bergense doel maar kwam niet aan de gelijkmaker.

Na ruim een half uur kon KSV de bal niet wegwerken uit het eigen strafschopgebied. De bal kwam voor de voeten van Noah Robles die geen moeite had de 3-1 aan te tekenen. Ondanks nog een grote kans voor KSV bleef de 3-1 tot de rust op het scorebord staan.

Ook in de tweede helft ging het ongewijzigde Bergen weer uitstekend van start. Een afvallende bal werd door Dennis Visscher met een fraaie krul in het net gelegd (4-1). Ook na deze goal bleef Bergen de aanval zoeken. Met stofzuiger Koen Wester op het middenveld werden veel ballen veroverd. De voortzetting was niet altijd even scherp maar de intentie was duidelijk aanwezig om het doel van KSV te zoeken. Uiteindelijk wist Bergen nog tot twee goals te komen. Eerst scoorde Dennis Visscher na goed doorzetten op een diepe bal en hierna scoorde dezelfde speler na goed voorbereidend werk van Noah Robles.

In de slotfase had Bergen nog enkele tegenvallers te verwerken. Eerst werd een strafschop van Stijn Frans gestopt en hierna viel aanvoerder Daan Oldenburg met een enkelblessure uit waarbij hij naar de polikliniek moest worden afgevoerd. KSV moest in de slotfase ook met tien man verder nadat Steven van Tunen zijn tweede gele kaart kreeg voorgeschoteld. Na een korte blessuretijd floot de prima fluitende scheidsrechter van der Woude af en mocht Bergen weer drie punten aan het totaal toevoegen.

Door deze overwinning heeft Bergen na 14 wedstrijden het puntenaantal van vorige seizoen al overtroffen. Toen had men er echter 26 wedstrijden voor nodig. Naar verluid heeft viervoudig doelpuntenmaker Dennis Visscher zijn alcoholstop van de zaterdagavond aardig ingehaald. Toen uw verslaggever zijn rijwiel in de juiste richting manoeuvreerde, waren de offerandes aan Bachus bij de doelpuntenmaker nog niet ten einde. Over twee weken reist Bergen af naar Waarland waar Con Zelo de tegenstander is.

Het radioverslag staat HIER