Een kleine tegenslag voor de dames

TOB Rksv VR1

V.V. Bergen VR1

Vrouwen, VR1, 5e klasse A

17 februari 2018 12:15

Zonnig, vrolijk en met een goed gevoel gingen we met we met 12 dames op weg naar Amsterdam. Een uitwedstrijd tegen de nummer 1, TOB. Helaas flink wat tegenslag qua blessures. Zoë en Britt, twee nieuwe speelsters, speelden weer hun eerste wedstrijd (waren gestopt afgelopen seizoen) en Britt (mo17) kwam ons team versterken. De vorige wedstrijd thuis  wonnen we met 8-1. Maar TOB heeft hun team versterkt met nieuwe spelers en winnen de laatste tijd alles.

We begonnen aan de wedstrijd en al na een kwartier viel Anniek uit met een knieblessure. Elf man over, heel erg balen maar we moesten door. TOB was meteen heel sterk, zij wonnen de duels en begonnen flink op doel te schieten. Na ruim 15 minuten spelen kwam onze eerste tegengoal. Al snel volgde daar ook de 2-0 voor TOB.

We konden de rust niet goed vinden in het spel, we stonden positioneel niet altijd goed en verloren veel duels. Kortom, we hadden echt even onze dag niet.  Helaas viel tien minuten voor rust ook Tessel uit met een bovenbeenblessure. Anniek wilde het wel weer proberen en kwam er weer in als elfde man. Met een stand van 4-0 gingen we de rust in.Terecht gefrustreerde dames in de kleedkamer want we wilden zo graag, maar het lukte ons gewoon niet.

Tweede helft gingen we over naar een 4-4-2 opstelling en moesten we de rust terug vinden in de wedstrijd en vooral blijven voetballen. We namen ons voor om de tweede helft "opnieuw" te beginnen. Tweede helft waren we stukken beter. We gingen de duels meer aan, het stond achter beter en vaster en je merkte dat TOB dat ook door had. Wij gaven niet op. Helaas konden wij het net dit keer niet vinden en TOB scoorde uiteindelijk 6 keer. We verloren dus 6-0. TOB heeft wel 30 kansen gehad en Karin stond zo goed te keepen, complimenten!

Helaas, ook dit hoort erbij. We verliezen (bijna) nooit maar zij waren net even wat sterker. Complimenten voor jullie inzet allemaal, jullie bleven doorgaan en gaven niet op! Nu hebben we even twee weken geen wedstrijd, maar we trainen natuurlijk wel gewoon door. Op naar de volgende wedstrijd. Met een frisse start gaan we er dan weer tegenaan!

10 maart spelen we thuis tegen Hellas Sport!

JD