Bergen JO11-3 goed op dreef in ijzige kou

20 januari 2024 18:15

Bergen JO11-3 is sterk van start gegaan in de ijzige voorjaarscompetitie. De ploeg van teammanager Annerie had er in de eerste wedstrijd na de winterstop veel zin in. Tegen het niet te onderschatten AFC’34 werd veel gescoord. Dit ondanks het feit dat Sami en Dutch niet mee konden doen. Het wedstrijdverslag van JO11-3, geschreven door de vader van Alec, staat hieronder. Andere ouders worden uitgenodigd dit voorbeeld te volgen, want alles wat aandacht krijgt, dat groeit.

In een snijdende wind reden we deze middag naar AFC in Alkmaar. Er waren deze middag een paar ouders met startproblemen gezien de late aankomst van een paar spelers. Na een paar inspirerende woorden door de coach van dienst mochten de spelers in Siberische temperaturen aan de warming-up beginnen. Het aanwezige publiek zocht "shelter" tegen de ijzige NW wind die strak over het AFC terrein stond. Niets mocht helpen en gelukkig was de scheids meedenkend en werden de onderbrekingen zo kort mogelijk gehouden.

De wedstrijd verliep voor ons team zeer voorspoedig, AFC is niet meer de club van vroeger, en onze mannen kwamen vrij snel op een 0-1 voorsprong. Met het inspiratieloze spel van AFC werd snel korte metten gemaakt. De coach signaleerde dit en met een paar snelle omzettingen werd onze opstelling sterk aanvallend. Er waren momenten dat we met 6 spitsen speelden. Dit was mede mogelijk doordat we "de muur" op het doel hadden staan en hij in 1 op 1 situaties continue de sterkste was. Ook uitdagend spel van onze keeper, door tijdens een uittrap tot 3x toe naar de tegenstander te schieten, waarna een schot op doel volgde mocht niet baten voor AFC. "De muur" toonde zich telkens de sterkste.

Onze mannen hadden geen moeite met scoren, eigenlijk is ieder van onze mannen technisch begaafd genoeg om het net te vinden. Sam , (ik geloof 5x), Kareem, Sky, Hidde, Kyan Dante, Adam, alle maakten ze dat de AFC keeper de bal keer op keer uit het net moest vissen.  AFC werd er moedeloos van en het was maar goed dat het 2 x 30 minuten was, want onze mannen waren niet te stoppen. We gingen naar huis met 0-15 in de tas en dat is een heel mooie start van de 2e competitiehelft.

Volgende week wacht Reiger Boys in een thuiswedstrijd. Overigens is dat waarschijnlijk het laatste jaar dat deze club (in de huidige tijdgeest met LHTBI en paarse vrijdag net achter ons) Reiger Boys heet. Hoe zouden zij dit doen intern verkopen naar hun dames-elftallen? Prettig weekend allemaal.

De vader van Alec