Bergen JO11-3 na rust geklopt door Alcmaria (5-3)

3 februari 2024 18:15

De voetbalwedstrijden van Bergen JO11-3 worden tegenwoordig op de voet gevolgd door enkele vliegende verslaggevers. Deze houden de lezers van onze website haarfijn op de hoogte van de prestaties van hun team. Niet alleen van grote overwinningen wordt verslag gedaan, ook als het wat minder gaat kunnen we precies lezen waar het mis ging. Deze keer mocht de vader van Adam het toetsenbord bedienen.

Op een winderig veld was het vandaag een pot van uitersten bij het vriendelijke en goed georganiseerde Alcmaria. In de eerste helft keepte Alec de sterren van de hemel. De doellijn werd zonder angst, gretig en met hand en tand verdedigd. Inmiddels wordt door deze topprestatie een aanvraag bij de Internationale Astronomische Unie, om een nieuw sterrenstelseltje naar hem te vernoemen, overwogen. Aan de voorste linie werd ondertussen goed geprofiteerd van de gemiste kansen van Alcmaria en vonden we 2x het net.

Na de rust kwamen we niet goed uit de startblokken. Een risicovolle wisselstrategie droeg daar mogelijk aan bij. Ondanks de vele aanwijzingen van de coaches speelde de straffe tegenwind en de verrassingsstrategie van de tegenpartij ons parten. De verdediging was vandaag duidelijk de achilleshiel, deze vertoonde veel gelijkenis met een rauwmelkse Emmentaler: grote gaten en weinig samenhang. Naarmate de tweede helft vorderde werd de organisatie iets beter in de verdediging. Sky groeide in de wedstrijd als laatste man en het middenveld verdedigde wat beter mee, echter duurde de pot net te kort om nog van de toegenomen spelkwaliteit te kunnen profiteren.

Met een verdiende 5-3 nederlaag hebben we wel een beter inzicht gekregen in de team ontwikkelpunten: de organisatie achterin en een actief middenveld. En er is veel hoop, zo toonde de jeugd op de mat vandaag aan (aan beide zijden) dat het nationale penalty trauma (bij 30+) niet door is gegeven aan deze veelbelovende nieuwe generatie: de geleverde 2 uit 2 opbrengst is ruim boven ons nationale moyenne.

Nu voldaan op de bank. Was weer leuk jongens, (hulp) coaches en mee afgereisde ouders: een fijn weekeinde allen en tot volgende week👍

De vader van Adam