Goede conditie en veerkracht zorgen voor overwinning voor Bergen JO11-3 (bijgewerkte versie)

2 maart 2024 18:00

Elke week krijgen we van een van de vaders van de spelers van Bergen JO11-3 een ‘bijpraatverslag’ van hun team. Deze week was de vader van Dutch aan de beurt die deze week ook de coach was van het team. De wedstrijd tegen SVW was de afscheidswedstrijd van Hidde die naar Oostenrijk gaat verhuizen. De scouts van Bergen JO11-3 hadden in nieuwkomer Mace een prima vervanger. Zoals uit onderstaand verslag blijkt, was het weer spektakel in Heerhugowaard.

Op de valreep nog even een kort verslag van de streekderby tussen Bergen J11-3 en SVW 11-4 uit Heehugowaard. De wedstrijd van vandaag stond in het teken van het afscheid van onze sterverdediger Hidde. Hidde gaat zijn heil helaas hogerop zoeken. En liet vandaag voor het laatst zien waarom zijn team hem echt heel erg gaat missen. Een eerste klas teamspeler het toonbeeld van Inzet, onverzettelijkheid en power. Maar vooral een echte vriend. Gelukkig was er ook goed nieuws. Mace voormalig sterspeler van Sporting Krommenie is per vandaag getransferd naar Bergen 11-3.

Helaas begon deze historische match minder fortuinlijk en stonden de acht Bergenaren van dienst al snel met 2-0 achter. Maar toen gingen de schouders eronder en werd de druk opgevoerd. Hidde, Adam en Dutch sloten de achterste linies. De sporadische Heerhugonees die nog wel een gaatjes wist te vinden stuitte op onze feilloze sluitpost Alec. Ondanks een pijnlijke enkel stond Alec gewoon zijn mannetje en zorgde regelmatig voor flitsende spelhervatingen die de Waardse linies deden wankelen. Voorin liep het ondertussen helemaal soepeltjes. Er werd naar hartenlust gecombineerd. Nieuweling Mace bleek al snel een waardevolle aanvulling van de voorste linies. De eerste goal voor Bergen kon dan ook niet uitblijven. Binnen korte tijd hingen er dan ook twee voor Bergen in de netten. Onze jongens met 2-2 de welverdiende rust in.

Na de pauze hield Bergen het hoge niveau moeiteloos vast. Even was er wat onrust toen Keeper Alec stevig werd geraakt door een van de jongens in het MC-Donalds tenue. Maar Alec beet op zijn tanden en wist gelukkig de match uit te keepen. Via een straffe goals van o.a. Mace en Adam kon Bergen uiteindelijk met een 4-5 uitoverwinning op zoek naar de kantine waar de kroketten bruin waren en de Aatjes groen! Excuses voor het ontbreken van het volledige score verloop.

De vader van Dutch (de coach van vandaag)