Bergen 3: Jammer is het wel

14 april 2024 18:45

Je doet eigenlijk alles goed. Werkt een 1-0 achterstand na rust om naar een 2-1 voorsprong. Parkeert daarna een bus voor het doel van Bram en speelt rustig de pot uit. Tenzij je 10 minuten voor tijd een pingel door de keeper laat stoppen en diezelfde keeper een vrije trap vanaf de middenlijn er in 1 keer in peert. Tja, dan is het 2-2 en sta je met lege handen. Maar dat maakt het spelletje ook wel leuk.

Nogal wat toeschouwers, ik schat een kleine 100 van zowel Limmen als van ons 3e hebben in het zonnetje van een fijne pot kunnen genieten. En als we bedenken dat er nog steeds mannen zijn die in tenue en en niet rustend met AOW vanachter de geraniums hun dagen doorslijten, maar bereid zijn een wedstrijd ergens in de 7e klasse van de onderbond te fluiten, dan gaan we hem niet verwijten dat die laatste goal afgekeurd had moeten worden.

Onze man van de wedstrijd, doelman Bram werd tegen de grond gewerkt. Dus eigenlijk had ook mijn buurmeisje van 9 die vrije trap er nog wel ingekregen. Desalniettemin, niet getreurd. Limmen heeft een zwaar programma voor de boeg. Die moeten nog 3 finales spelen. Als het 3e nu die drie potten gewoon blijft winnen. Dan komt het wel goed verwacht ik.

Jammer is het wel. Maar als toeschouwers genieten we telkens weer van deze (niet trainende en bepaald niet blessurevrije) ploeg.

Gerard