Eerste overwinning G-team een feit

HOSV G2

10 maart 2018 11:30

J.E. Ooijevaar

Afgelopen zaterdag 10 maart beleefde het G-team van vvBergen een mooie dag. De ploeg van trainer Jack en teammanager Cor behaalde de eerste overwinning van het seizoen. Tegen het niet te onderschatten HOSV 2 uit Opmeer liet men er geen gras over groeien en won overtuigend met 8-1.

De jongens en meiden van het G-team van vvBergen hebben dit seizoen nog weinig te vieren gehad. De meeste wedstrijden werden ruim verloren. Na de winterstop is men in een andere klasse ingedeeld en daarin gaat het tot nu toe vrij aardig. Ook op de trainingen doet iedereen zijn/haar uiterste best en volgens trainer Jack moet dat wel tot resultaat gaan leiden.

Tegen HOSV was al snel duidelijk dat de jongens van Bergen er veel zin in hadden nadat al enkele keren de wedstrijd was afgelast. Cor en Jack hadden achterin een stevige muur neergezet. Noah en Daan mochten op het middenveld lekker met de bal dribbelen en Domino stond in de spits te wachten op mooie voorzetten. De gekozen tactiek had al snel resultaat. Voor de rust scoorde Bergen maar liefst vier keer en dat was het hele seizoen nog niet gebeurd waardoor de limo goed smaakte in de rust.

De verdediging van Bergen hield (bijna) alles tegen

Tim startte de tweede helft als wissel. Hij was echter zo gretig dat hij Cor wel vijf keer heeft gevraagd wanneer hij erin mocht. Toen hij eenmaal het veld in kwam ging het meteen draaien bij Bergen. De Bergenverdediging greep steeds goed in en coach Jack had zich strategisch achter het doel opgesteld om er maar voor te zorgen dat de Bergenkeeper vooral niet al te ver uit zijn doel liep. Door goede voorzetten van Daan en Noah kreeg Bergen veel kansen en scoorde hieruit ook enkele keren fraai.

Aanvoerder Daan traint elke week flink extra. Hij heeft dan ook de conditie van een renpaard en is zowel voorin als achterin te vinden. Goed samenspel met Noah leidt dan ook tot vele mooie combinaties. Ook Jan liep de tegenstander weer vele malen goed in de weg waardoor HOSV moeilijk bij het doel kon komen. Uiteindelijk scoorde Bergen in de tweede helft nog vier keer. De jongens uit Opmeer scoorden de mooiste goal van de wedstrijd met een mooi schot in de kruising. Scheidsrechter Ooijevaar floot een foutloze wedstrijd en hield de gele kaarten op zak.

Lachende gezichten na afloop bij trainer Jack en speler Tim

Na afloop was het groot feest in de kleedkamer van Bergen omdat de eerste overwinning een feit was. Ook bij Scorlewald kan het mogelijk wat rumoerig zijn geweest.