Zondag was het dan zover; de eerste niet meer thuis

V.V. Bergen 35+2 (zon)

RKEDO 35+1 (zon)

Mannen 35+ zondag, 35+2, 1e klasse 35+ 01

25 september 2016 10:00

Zondag was het dan zover; de eerste niet meer thuis maar uit bij Mark wedstrijd van zondag 35+2. Al weken werd uitgekeken naar deze wedstrijd maar vooral  naar die eerste nu al legendarische derde helft die doorgaans aanvangt met ijskoude sportdrankjes.  Ondanks een nieuw begin is het belangrijk goede zaken uit een roemrijk verleden te koesteren en mee te nemen naar de toekomst. Aanvoerder Hulshoff was dan ook al vroeg op weg gegaan met aanvoerdersband, voetbaltas én een koelbox vol ijskoude sportdrank. Handig als hij is nam de frêle aanvoerder  plaats op zijn fiets.

Veteranenvoetbal brengt met zich mee dat zaken toch minder soepel verlopen dan dat je ze in je hoofd voorstelt. Spiderbren nam plaats op zijn stalen ros, verloor de macht over het bepakte stuur met als gevolg dat alle gekoelde sportdranken met ijs op straat belandden in het ontwakende Saenegheest. Spits Roels deelde dit moment in de appgroep waar dagelijks serieuze zaken over het mooie voetbalspel worden gedeeld. Met afgrijzen werd kennis genomen van dit moment door de spelers die vreesden dat hun met zorg opgebouwde routine ernstig verstoord zou worden.

Groot was de opluchting  toen  Roels met steekwagen en belangrijker, met gevulde koelbox op het complex arriveerde. Vrij van zorgen kon begonnen worden aan het duel tegen RKEDO 35+. Deze ploeg kwam vorig jaar uit in de 45+ en was duidelijk op zoek naar meer tegenstand. Vriendelijk en sportief als 35+2 is, gaven ze de tegenstander waar ze voor kwamen: een 10-2 nederlaag. Bergen kon het zich zelfs permitteren de van een kinderverjaardag herstellende van Driest de gehele wedstrijd op de bank te houden. Wel maakte stopper Steinz zijn debuut in het rood na zijn eerdere optreden in het zwart. Zijn vingerproblemen behoren tot het verleden, tot groot genoegen van zijn echtgenote. Coach Schouten zag dat het goed was en liet het wisselen over aan zijn meer dan volwassen spelers. Vlagger van den Berg wees de overkomende vliegtuigen de goede richting, dit allles onder een meer dan heerlijk najaarszonnetje.

Handen werden geschud, scheids Admiraal, die thuisfluiter van de Oudtburghweg werd bedankt en het moment van de waarheid kon een aanvang nemen. Het gebruik van harde materialen in de kleedkamer zorgde voor een kakafonie aan geluid. Zo erg zelfs dat voorzitter Borst zich naar kleedkamer 9 spoedde. Ook hij zag dat het goed was en bracht niet meer uit dan "de hoekvlaggen" staan nog op het veld" De gekoelde sportdrankjes, enkele licht gedeukt, droegen bij aan een snel herstel. Snel werd de nieuwe 'kantine' opgezocht. Op verzoek van de vrouw van Mark werden direct tafels en stoelen naar buiten getild zodat de bouwvakkers de volgende dag alle ruimte hadden. Hoe behulpzaam. Gezeten in de zon werd de eclatante 10-2 overwinning nog vijf minuten besproken om daarna plaats te maken voor gestructureerde onzin. Coach Schouten zag ook nu dat het goed was en verliet zijn gekooide spelers. Een luid applaus was zijn deel tijdens zijn aftocht. Later volgde een app dat hij liever was gebleven maar als coach moet je nu eenmaal boven de groep staan.

Ook aanwinst Houtenbos kwam zich nog even voorstellen. De spelers weten nu hoe hij er uit ziet . Rond de Roel Klok van drie had het barpersoneel wel genoeg van steeds diezelfde handeling zestien keer uit te moeten voeren. De bar werd dan ook verplaatst, deze had vandaag toch geen nut meer. Een deel van de selectie toog naar huis en de rest toog naar de restanten van de kinderverjaardag van de inmiddels uitgeruste van Driest. Volgende week een vrije zondag, zeer welkom voor de balans tussen sport en privé. Vermeldenswaardig is nog wel dat Bergen 35+2 deze geweldige dag afsloot als koploper in de poule. Zondag 9 oktober uit bij Mark om 10:00 uur. Wie heeft er sportdrankdienst en waar is de koelbox?