Gretig Bergen JO12-1 ruim langs koploper AFC IJburg

IJburg AFC JO12-1

Hoofdklasse 4.1

24 maart 2018 13:00

Na de eerste verliespartij in de bitterkoude afgelopen week, moesten de jongens nu spelen tegen de koploper: AFC IJburg uit Amsterdam. Senn was ver weg op vakantie ergens op de hei in Drenthe, Sjonnie-Edward net hersteld van een lange tijd griep en dus kwam Hugo ook mee met Sky, Jesse en Floris, die mee hadden gedaan bij JO12-2.

Bij IJburg was er echter een verrassing!! Bij deze belangrijke wedstrijd was Senn met pa Robin afgereisd naar Amsterdam en verraste de rest van het team in de kleedkamer! Op volle oorlogssterkte werd dus aan de wedstrijd begonnen. IJburg probeerde meteen naar voren te spelen, maar toen de bal veroverd was, stuurde Lucas Senn direct diep op rechts. Voor op spits Fije, die na een matige aanname de bal alsnog prima in het doel wist te frommelen: 0-1 nog in de eerste minuut!

Regelmatig vond Bergen de diepte via Fije en Senn die beiden een plaag voor IJburg waren, maar ook IJburg beet van zich af. In de zevende  minuut echter speelde de keeper van IJburg de bal pardoes in de voeten bij Sylvan, die goed voor zijn man kwam. In een keer met een fraaie boog op doel, iedereen hield zijn adem in, maar ........5 centimeter naast. Wat een pech!

In de elfde minuut zwijnde vvBergen. Sky grabbelde tot twee maal toe naar de bal maar de spits wist toch tot een schotje te komen en in alle haast miste die net het doel. Vervolgens kwam in de twintigste minuut SE voor Lucas, die mocht meteen aanleggen voor een vrije trap, ongeveer 30 meter van het doel. Perfect legde SE de bal achter de verdediging waar Martijn mee geslopen was en het meest adequaat reageerde hij door met een spagaatsprong de bal te raken waarop die keurig in de hoek verdween: 0-2! Hugo op links was vervangen door Douglas omdat hij een 'okkie voor het koppie' had gehad en gewisseld wilde worden. Daarna werd de eerste helft goed uitgespeeld met nog twee kansen voor Fije in de diepte waarvan de tweede keurig werd verwerkt tot doelpunt, vlak voor rust 0-3!

Tijdens de rust had het team wel door dat er geconcentreerd en fel door gevoetbald moest worden. Met nu Finn op links en Douglas in de spits werd weer begonnen. Achterin zat het goed dicht met Joris op rechts. Dominique had de spits aan banden en links had Stijn het lastig tegen een technisch sterke speler maar ook daar werd het gevaar aan banden gelegd. Toch begon IJburg weer voortvarend en het schot verdween voorlangs Sky zijn doel.  Op het middenveld heersten SE, Pedro en Sylvan, die even later ruimte zou maken voor Jesse.

Rond de tiende minuut gooide vvBergen het duel in het slot. Basis was twee maal een één tweetje van Senn en Douglas. De eerste keer ramde Senn zelf de bal in de verre hoek en de tweede keer werd Finn gevonden: 0-5! Senn en Pedro werden een paar maal geraakt en dus gewisseld voor Floris en Hugo. Floris bekroonde zijn goede optreden met een schot richting de verre hoek, die de keeper nog net kon weg duwen. Finn sprintte naar de tweede paal voor de 0-6.

Vandaag liet het team zien dat als iedereen meteen vanaf het begin goed begint, elke tegenstander te kloppen is. Alle jongens speelden vandaag goed tot erg goed met uitstekende inzet! Zo willen we het zien!

De trotse coaches!