Wedstrijdverslag vvBergen Jo11-1 tegen Assendelft Jo11-1

Assendelft JO11-1

24 september 2016 10:00

Wedstrijdverslag v Bergen o11-1 tegen Assendelft o11-1

Op een prachtige herfstdag konden de mannen laten zien wat ze de afgelopen week hebben geoefend tijdens de trainingen. De jongens zijn in de luxe positie dat ze drie keer per week mogen trainen. Goed geregeld bij vvBergen!

Wat nog meer goed geregeld is, zijn de vernieuwde kleedkamers! De o11-1 mocht zowaar in de kleedkamer van de selectie. Weliswaar gedeeld met de o9-1, maar dat mocht de pret niet drukken.

De officiële opening door de burgemeester ging aan onze neus voorbij. Wij moesten natuurlijk nog even de spieren opwarmen en in de wedstrijdmodus komen. De ruimte om een warming up uit te voeren is alleen nog wel een ontwikkelpunt. Alle speelvelden waren in gebruik en om dan een balletje in te trappen is lastig. Misschien toch iets schuiven met de aanvangstijden?

Aan de lijn veel ouders en overige geïnteresseerden. De tam tam gaat al snel op de Kiefthoek en in het dorp....als je leuk voetbal wilt zien, dan is het zaak om naar de o11-1 te kijken.

De eerste helft was om van te smullen. Er waren mooie aanvallen. Na zijn assist, die knap werd binnengeschoten door Dominique, moest Sylvan helaas geblesseerd van het veld. Jammer, maar na wat massageoefeningen van zijn moeder kon hij het veld later toch weer betreden. Door goed samenspel kon de 2-0 ook worden aangetekend.

Met de wind in de rug konden we de withemden van Assendelft goed op hun speelhelft houden. Lekker dicht bij elkaar voetballen en de bal rondspelen is een belangrijk thema voor de mannen. Als dit dan ook lukt en een aanval uiteindelijk ook nog eens tot een doelpunt leidt, is dat genieten voor de jongens. Een voorzet, een steekpass en een maatje "weg kunnen sturen". Wat mij betreft is dat nog mooier dan de uiteindelijke goal. Martijn was erg belangrijk in deze fase van de wedstrijd (goed overzicht).  De 3-0 en 4-0 werden na zo'n prachtige aanval prima afgerond door Stijn. Zijn verkoudheid is hij mooi kwijt zo.

Assendelft klopte nog wel op de deur, maar met een mooie stomp door Sky (prima redding), konden we de 0 houden. Net voor de rust werd de 5-0 gemaakt. Omdat ik meer oog had voor de acties en het samenspel moet ik eerlijk bekennen dat ik niet meer goed weet wie scoorde.

In de pauze benoemden we nog dat we rekening moesten houden met de tegenwind en dat Assendelft misschien nog wel wat extra energie zou leveren.

"Dat zal wel meevallen trainer" aldus de mannen.

Wel, de withemden speelden sterker dan in de eerste helft. We hadden vooral in het begin van deze helft meer moeite met ze. Zij combineerden wat gemakkelijker en er zaten wat knappe aanvallen van ze tussen. Je merkt op deze momenten dat de o11-1 nog veel te leren heeft. Geen probleem zou ik zeggen, tijd genoeg.

In de tweede helft tot vlak voor tijd eigenlijk bijna geen noemenswaardige punten meer gezien. Het spel ging op en neer. Sjonnie Edward als captain was vandaag druk aan het coachen. Dit doet hij op een positieve wijze. Joris speelde constant. Erg nuttig voor het team. Lucas manifesteert zich ook elke week meer als regisseur. Net als Martijn en Pedro, jongens die een steekpass in huis hebben.

Nog wel een mooie aanval die Pedro bijna kon afronden, maar werd gestuit door de keeper. Bij zijn wissel (niets te maken met gemiste kans) kon Pedro overigens goed vertellen wat nog beter had gekund, maar dat hij zin had om de goal te maken. En in de allerlaatste seconde werd dit nog de waarheid ook. Pedro scoorde de 6-0.

Man of the match: Martijn. Hij was betrokken bij de meeste aanvallen en belangrijk met zijn acties.

Komende week weer lekker trainen, oefenen en nog beter worden!

Sportieve groet, Marcel Boerrigter