Wedstrijdverslag vv Bergen O11-1 tegen HFCEDO O11-2 1 oktober 2016

EDO hfc JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 2

1 oktober 2016 10:30

Vandaag stond al weer de vierde competitiewedstrijd op het programma met tegenstander HFC EDO. Deze roodhemden hadden deze competitie ook nog niet verloren, dus het zou een leuke pot kunnen worden met wat meer weerstand.

vvBergen, in witte reserveshirts aangetreden, kreeg in de eerste minuten na het fluitsignaal van scheidsrechter Jens Corvelijn direct in de gaten dat het vandaag niet heel gemakkelijk zou worden.

Twee grote kansen werden fantastisch tegengehouden door de oplettende Sky, een achterstand zou op zijn plaats zijn geweest. We hadden dit blijkbaar nodig, want hierna begon de machine van vvBergen weer te lopen.

In eerste instantie schoot Pedro net over, maar na een toffe aanval kon onze Spaanse spits de 1-0 aantekenen! Ik kan verklappen dat de 2-0 ook werd gemaakt en tussen de 1-0 en 2-0 was vvBergen oppermachtig.  Onder toeziend oog van Hoofd Voetbal Technische zaken, Han Visscher, lukte het lange tijd niet om de teller op twee te krijgen. Martijn kon zelf scoren, maar gunde de goal aan Sjon Edward. Het lukte hem echter niet.

Uiteindelijk maakte vvBergen net voor de rust de verdiende 2-0 en konden we aan de limo. We kregen nog wat snoeptomaatjes van Deen, lekker hoor!

Als je dan denkt dat we er een leuke tweede helft van gaan maken, scoorden de mannen uit Haarlem de 2-1....Oeps!

Blijkbaar was dit wederom een signaal voor het team om het gaspedaal wat verder in te trappen. Na een prima voorzet van captain Dominique kon Sylvan de bal netjes binnen tikken. Ook Joris was weer scherp en na een scrimmage voor de goal prikte hij de 4-1 binnen. De 5-1 kon ook op applaus rekenen van het publiek.

Bij de vijfde goal schoot Sylvan bijna de verf van de lat, maar nadat de afvallende bal schitterend was voorgegeven door Sjon Edward kon Sylvan alsnog scoren met een magnifiek hakje!

Door om de vijf minuten van posities te wisselen (volleybalsysteem), kon Sjon nu ook van de rechterkant een voorzet geven en door een cadeautje van de keeper stond de 6-1 op het blaadje.

HFC EDO kon het niet meer belopen door de geleverde energie, inzet en werklust van vvBergen.

Dominique, Stijn, Lucas en Martijn leken vandaag niet te stoppen en hebben heel veel kilometers gelopen. Pedro maakte het verhaal qua doelpunten nog feestelijk af:7-1.

Na de wedstrijd nog even de pingels. Om de druk nog even op te voeren voor de mannen spraken we af dat wie een penalty zou missen de kleedkamer moest schoonmaken.

En je raad het al: dit keer geen PSV-taferelen, alles raak! Dus kon de coach de kleedkamer aanvegen!

Tot slot, The Man of the match was een lastige keuze. Alle jongens speelden top. Maar Sylvan was met zijn inzet en zijn magnifieke goal uiteindelijk de gelukkige.

Deze week weer lekker trainen en volgende week een uitwedstrijd in Zandvoort.

Sportieve groet,

Marcel