Bergen JO12-1 te sterk voor De Blokkers

Hoofdklasse 4.1

7 april 2018 10:45

Bas Verhaart

7 april mochten de mannen op het A-veld spelen tegen de Blokkers. Finn en Lucas waren afwezig, Sylvan en Joris hadden al een hele wedstrijd in de benen (4-2 winst met JO12-3). Gelukkig kwam Hugo ons weer versterken zodat we een goed gevulde bank hadden.

De jongens begonnen lekker aan de wedstrijd. Binnen vijf minuten zat de eerste erin. Pedro stuurde Senn weg, die strak afrondde in de verre hoek.

vvBergen had weinig te duchten van de Blokkers. Diverse kansen volgden, Senn voorlangs, Fije bijna uit een voorzet en Sjonnie op de paal, de rebound van Pedro werd door de keeper gered.  Vlak voor rust kwam rots in de branding Dominique slalommend naar voren. Iedereen keek er vol bewondering naar, niemand stond vrij, hij ging maar door en ramde het leder ook nog in de linker hoek! 2-0…

De tweede helft ging door waar de eerste helft opgehouden was. De verdediging zat potdicht met Stijn, Dominique, Martijn en Joris (en Sylvan); Sky had een rustig middagje op doel. Het middenveld met Hugo, Jesse, SE en Pedro ondersteunde zowel aanval als verdediging prima en de aanval (Fije, Floris, Douglas, Sylvan en Senn) stoorde meteen bij balverlies zodat de bal weer snel terug was in veilige Bergense handen.

Gelijkelijk verdeeld over de tweede helft werd de score opgevoerd:
11de minuut: Senn aangespeeld vanaf links met een leuke pirouette naar het rechterbeen en hard in de verre hoek: 3-0.
17de minuut: voorzet Sylvan, schot Floris, rebound Fije: 4-0

En de uitsmijter was van inschuifkoning (A.K.A. 4de middenvelder) Martijn die vlak voor tijd van 20 à 25 meter de bal in de kruising schoot: 5-0.

Minder fanatiek dan vorige week tegen de toenmalige koploper, maar stabiel en betrouwbaar gespeeld en weer de nul gehouden! Prima!

Op naar koploper Schagen/SRC komend weekend!

De coaches