Leuk potje bij Bergen JO10-2

Jong Holland JO10-3

28 april 2018 13:00

Maurice Dekker

Doorgaans worden de pupillenwedstrijden bij vvBergen op de vroege zaterdagochtend afgewerkt en dan heb ik doorgaans andere dingen te doen. Dit keer speelde Bergen JO10-2 ’s middags tegen Jong Holland JO10-3 en dat gaf me de gelegenheid om ook de aanstormende talenten van onze club eens aan het werk te zien.

Dat pupillenvoetbal niet al te ingewikkeld hoeft te zijn bewees wel dat er geen moeilijke dingen werden gedaan. Geen geforceerde warming-up maar even een praatje met wat jongens die net gespeeld hadden en een paar keer de bal op doel schieten om het goede gevoel een beetje te krijgen. Vaders, moeders en opa’s arriveerden inmiddels maar ook een buitje hing in de lucht, maar daar hadden de bikkels van Bergen en Jong Holland geen boodschap aan omdat er gevoetbald moest worden.

Al snel was duidelijk dat we te maken hadden met twee topteams want zowel Bergen als Jong Holland gingen er flink tegenaan. Het was goed te zien dat de jongens twee keer per week trainen want er werd goed overgespeeld, goed vrijgelopen en goed gekeken waar de medespelers stonden. Het werd dan ook een leuke wedstrijd met kansen voor beide doelen. Als je spelers als Jorrit Doodeman, Ties van der Geest en Sil de Vries in je ploeg hebt rondlopen, mag je jezelf gelukkig prijzen. Door enkele goede aanvallen stond het bij de rust al 3-0 al kreeg Jong Holland ook enkele kansen, maar keeper Lucas was niet te passeren.

Ook in de tweede helft bleef het een aantrekkelijke wedstrijd. Gas terugnemen komt in het pupillenvoetbal niet voor dus het doel werd weer flink bestookt. Het engeltje op de lat bij Lucas was er door de regen niet afgespoeld en een harde knal op de lat deed het engeltje ook niet wankelen waardoor Bergen even goed weg kwam. De thuisclub zelf bleef echter ook goed voetballen en met speels aanvalsspel werd het doel van de prima keeper van Jong Holland bestookt. Uiteindelijk wisten de roodhemden na de rust ook nog drie keer te scoren waardoor het uiteindelijk 6-0 werd.

Ik zag een leuke wedstrijd met zo af en toe een miezerig buitje. Door de aanwezigheid van Jong Holland werd tot mijn genoegen eens op een christelijk tijdstip gespeeld waardoor ik ook eens in de gelegenheid was eens een wedstrijdje mee te pikken. Scheidsrechter Maurice Dekker, die een week eerder zijn debuut maakte in Bergen 1, genoot ook van het vertoonde spel en hoefde nauwelijks in te grijpen.