Bergen JO17-2 in leuke wedstrijd langs SVA JO17-2

Groep 2 22

8 september 2018 12:30

F. Winder

Ook voor de spelers van Bergen JO17-2 is het voetbalseizoen 2018/2019 weer van start gegaan. Dit jaar waren voor de start van de competitie 3 bekerwedstrijden ingepland. De eerste bekerwedstrijd in Vijfhuizen werd winnend afgesloten waardoor men een goede start had. De tweede bekerwedstrijd was tegen het team van SVA JO17-2 dat in de Ajaxkleuren naar De Kiefthoek was afgereisd.

Bergen JO17-2 is dit keer samengesteld uit vijf jongens die ook vorig jaar al in deze leeftijdsgroep speelden en tien spelers die afkomstig zijn uit de JO15-groep. Sven Kers is dit seizoen de trainer en de begeleiding is in handen van Tony Vlaanderen en Richard Blom. Men beschikt dit seizoen weer over een gretige groep spelers die er weer lekker tegenaan wil gaan. De eerste wedstrijd tegen DSOV was men al lekker op dreef en de 2-4 overwinning was dan ook een logisch gevolg. Tegen SVA kon men beschikken over een volledige selectie waardoor de dug-out goed gevuld was.

De eerste helft was erg aantrekkelijk voor de neutrale toeschouwer omdat beide teams tot aardige aanvallen kwamen. De jongens uit Assendelft waren zeker niet minder van die van Bergen maar men wist niet tot goede afronding te komen. Bij Bergen wist men door enkele goede ballen vanuit het middenveld de flankspelers perfect aan het werk te zetten. Met veel snelheid werd de weg naar het doel gezocht. Door goals van Luke en Jeffrey (2x) wist Bergen op een misschien wel wat geflatteerde 3-0 voorsprong te komen. SVA deed wat terug toen Jop een lastig schot wel tegen hield maar de rebound leverde SVA toch een doelpunt op. De 3-1 ruststand beloofde veel voor de tweede helft.

In de tweede helft had Bergen de wind in de rug. Dit bleek al snel geen voordeel te zijn omdat het inschatten van de snelheid van de bal toch wel lastig bleek te zijn. SVA zocht nog nadrukkelijker de weg naar het Bergendoel, maar men hield goed stand. Met name Sebastiaan haalde veel weg achterin en ook op het middenveld moest Rawan flink aan de bak om zijn tegenstander af te stoppen. Jorrit had veel pech deze middag omdat de geniale acties die hij in zijn hoofd had niet echt lukte. De tweede helft was duidelijk minder dan de eerste helft maar Bergen wist de 3-1 stand vast te houden waardoor men dus ook de tweede bekerwedstrijd winnend afsloot.

Beide teams maakten het scheidsrechter Frank Winder niet lastig waardoor hij geen moeite had deze sportieve wedstrijd in goede banen te leiden. Dit was mede mogelijk door twee prima assistenten langs de lijn.

Volgende week mag Bergen naar Texel waar Texel’94 JO17-1 de tegenstander is. Omdat DSOV de reis van Vijfhuizen naar Texel niet maakte en niet opkwam, zal deze ploeg waarschijnlijk uit de stand worden geschrapt. Bergen heeft aan een gelijk spel voldoende om in de koker te gaan voor de volgende ronde. Lekker voetballen zal echter nog steeds de boventoon moeten blijven voeren.