Bergen JO19-1 revancheert zich in bekertoernooi

Groep 5 29

8 september 2018 14:30

H. Borst

Bergen JO19-1 verloor de eerste bekerwedstrijd wat ongelukkig van KFC. In de Zaanstreek moest men de thuisclub een 3-1 zege toestaan. De technische staf was niet ontevreden over het vertoonde spel, maar het zat allemaal niet mee op de late zaterdagmiddag. Tegen SDZ uit Amsterdam moest men proberen om zich te revancheren.

De begeleiders Cees Hottentot en Ruud Reinders hebben dit jaar te maken met een jonge ploeg. Door krapte in de seniorenselectie moesten enkele jeugdspelers worden doorgeschoven waardoor ook enkele O17-spelers nu reeds in de O19 spelen. Men hoopt dat deze spelers zich gaan ontwikkelen tot bruikbare krachten. De selectie is echter krap waardoor blessures en schorsingen moeilijk vanuit eigen geledingen opgevangen kunnen worden.

Tegen SDZ had Bergen een goede start en in de beginfase kreeg men een strafschop na duwen in de rug. Sem stuurde de keeper naar de verkeerde hoek en bracht Bergen al vroeg aan de leiding. De ploeg uit Amsterdam voetbalde duidelijk wat makkelijker dan Bergen, maar kon in de buurt van het doel van doelman Tijn niet de juiste keuzes maken. Wat dat betreft was Bergen wat doeltreffender want Alano was attent toen de hoofdstedelingen er niet in slaagden de bal goed weg te krijgen (2-0). Tot de rust wist de ploeg van Cees en Ruud de voorsprong vast te houden.

Ook in de tweede helft ging het spel aardig op en neer. Bergen had veel moeite de bal in de ploeg te houden en speelde iets te veel de lange bal waar weinig mee te doen viel. Toen aanvoerder Don de stand op 3-0 bracht, leek de wedstrijd gespeeld te zijn. Men werd steeds slordiger en coach Cees moest regelmatig vanaf de zijlijn proberen de concentratie terug te brengen. De 3-1 was niet nodig maar invaller Tijn de Boer maakte er in de slotfase nog 4-1 van. Toen Bergen nog in feeststemming was, maakte SDZ er nog 4-2 van wat tevens de eindstand was.

Bergen JO19-1 heeft zich goed hersteld van de eerdere nederlaag. De gelouterde scheidsrechter Henk  Borst had geen enkele moeite de spelers in het gareel te houden en kon na afloop dan ook de complimenten van spelers en begeleiders in ontvangst nemen voor zijn soevereine leiding.

Aanstaande zaterdag mag Bergen JO19-1 aantreden tegen de ongeslagen koploper Onze Gezellen JO19-1. We zijn benieuwd of Cees en Ruud  voor dit treffen een passend strijdplan uit de hoge hoed weten te toveren.