Bergen JO14-1 met overwinning de winterstop in

Texel 94 JO14-1 JM

15 december 2018 12:00

J.E. Ooijevaar

Bergen JO14-1 speelt een vrij moeizaam seizoen. Met teveel ‘net nietwedstrijden’ leed men teveel kleine nederlagen of speelde men onnodig gelijk. Hierdoor was het puntenaantal tot de laatste wedstrijd voor de winterstop blijven steken op negen punten. In de laatste wedstrijd voor de winterstop speelde de ploeg van Paul Roels en Twan Schouten tegen Texel’94 JO14-1 en dat ging prima.

Op een koude zaterdag had toch weer een aantal trouwe ouders en overige supporters zich naar veld D begeven waar Bergen JO14-1 het deze keer op mocht nemen tegen de jongens van Texel’94 (een fusieclub ontstaan uit vv Texel en Texelse boys). De eilandbewoners hadden al 19 punten verzameld terwijl Bergen maar liefst tien punten minder had. Het zou dus wel eens een zware klus kunnen worden. Om precies twaalf uur bracht de stevig ingepakte scheidsrechter Ooijevaar de wedstrijd in gang.

Ondanks de kou hadden de jongens en meiden van Bergen er weer veel zin in. Er werd leuk gevoetbald en ook een paar goede kansen gecreëerd. Na een mooi steekpassje verscheen Jip alleen voor de keeper en hij had geen moeite om de 1-0 te maken. Ook de jongens van Texel voetbalden lekker mee waardoor het zo nu en dan ook voor het doel van Bergen gevaarlijk werd. De gasten hadden enkele fysiek sterke spelers meegenomen die het Bergen zichtbaar moeilijk maakten. Bergen wist de 1-0 voorsprong tot de rust vast te houden waarbij de spelers even van het koude veld af mochten om even de warme kleedkamer op te zoeken.

In de tweede helft kwam Bergen meteen enkele keren gevaarlijk door en dit resulteerde in de 2-0. Niet lang hierna werd een doelpoging van de grote spits van Texel van richting veranderd waardoor de weer prima keepende Wijnand kansloos was (2-1). Een strafschop van Jip zorgde voor de 3-1 waardoor Bergen weer wat rustiger kon gaan voetballen. Toen het ook nog 4-1 werd, was de wedstrijd definitief gespeeld en stonden ook de Bergensupporters wat rustiger langs de lijn. De Texelspits liet de Bergenverdediging nog een keer zijn hielen zien en bepaalde met een harde diagonale schuiver de eindstand op 4-2.

Volgens de kenners langs de lijn was dit een van de betere wedstrijden van Bergen. Fysiek heeft men het soms nog wel eens moeilijk maar men begint steeds beter te voetballen. Na de winterstop speelt men op 19 januari in de najaarscompetitie nog tegen de meiden van vvAlkmaar dat bovenaan staat. De oud teamgenoten Puck en Jessie zullen in de gelederen bij Alkmaar ongetwijfeld laten zien dat ze het voetballen nog niet verleerd zijn.

Peter Staadegaard (webredactie)