Bergen in blessuretijd onderuit tegen Limmen

V.V. Bergen 1 (zon)

Limmen 1 (zon)

3e klasse B

17 maart 2019 14:00

J.C. Terband

Op een winderige Kiefthoek moest Bergen de punten aan Limmen laten. Voetballend waren de gasten duidelijk beter al kreeg Bergen ook enkele goede kansen. De wind speelde duidelijk een belangrijke rol waardoor goed voetbal nauwelijks mogelijk was. Voor rust namen de gasten de leiding. Diep in de tweede helft scoorde Bergen gelijk, maar in blessuretijd wisten de gasten alsnog de winst naar zich toe te trekken en dit was zeker niet onverdiend te noemen.

Na drie uitwedstrijden tegen gerenommeerde derdeklassers op rij, mocht Bergen dan eindelijk weer eens op De Kiefthoek aan de bak. Dit keer was Limmen de tegenstander. Beide teams hadden hun laatste drie duels verloren waardoor men wel weer eens aan een sportief succesje toe was. In vergelijking met de wedstrijd tegen De Kennemers, waarin men lang in de wedstrijd bleef, had Bergentrainer Djordi Hopman weinig redenen voor veranderingen. De van een schorsing terugkerende Koen Wester startte vanaf de bank waardoor de basiself in vergelijking met de wedstrijd in Beverwijk intact bleef. Alleen Mick Stroomer en Twan Schouten hadden van positie gewisseld. Wetende dat op deze zondag de strijd om de derde periodetitel was begonnen, werd onder leiding van scheidsrechter Terband uit Abbekerk afgetrapt.

Als snel was duidelijk dat de wind een belangrijke factor vormde op De Kiefthoek. Goede inschattingen maken, vormden dan ook een belangrijk onderdeel van hetgeen de spelers deze middag te doen stond. Limmen voetbalde duidelijk wat makkelijker dan Bergen. De gastheren hadden bij weinig wind al veel moeite om de bal in de ploeg te houden en bij de huidige weersomstandigheden werd dit alleen maar lastiger. Beide teams moesten de bal in de eerste 25 minuten al een keer van de lijn halen waardoor het zeker niet saai was al was goed voetbal nauwelijks te zien. Bij de gasten was de eindpass zelden goed waardoor de frontlinie niet aan de bak kwam. Zeven minuten voor rust kwam Limmen toch op voorsprong toen een diepe bal op waarde werd geschat en de bal in het net werd geschoven. De vlag van de Bergenassistent ging nog wel omhoog maar de scheidsrechter besloot op eigen waarneming de goal goed te keuren waardoor een 0-1 ruststand op het scorebord kwam te staan.

Bergen startte de tweede helft met Koen Wester voor Ricardo Vos. Ook nu weer veel onnauwkeurigheid in het veldspel van de gastheren waardoor men nauwelijks bij de goal van Limmen kon komen. Beide teams kregen een grote kans op een treffer waarbij Noah Robles een stiftje over de keeper van de lijn gehaald zag worden. Een Limmenaanvaller kon startend van eigen helft alleen op keeper Jorrit Stoop afgaan, maar kon deze megakans niet verzilveren. Limmen hield wel een veldoverwicht, waarbij het wachten was op de nekslag voor de roodhemden. Toen deze uitbleef, kon Stijn Vrasdonk zo’n zes minuten voor tijd de gelijkmaker aantekenen door de bal over de doelman te werken (1-1). Limmen nam geen genoegen met een puntendeling en zette nog een keer aan. Een klassieke aanval over links waarbij de achterlijn werd gehaald en de bal werd teruggelegd, werd Bergen uiteindelijk fataal en betekende twee minuten in blessuretijd de 1-2. Hierna was de tijd te kort om nog op jacht te gaan naar de gelijkmaker.

Komende zondag reist Bergen af naar Oudkarspel waar DTS de tegenstander is. Na vier nederlagen op rij, wordt het wel weer eens tijd om de punten mee naar huis te nemen.

Foto's Sandra Groot