Bergen kan ook bij Limmen niet winnen

Limmen 1 (zon)

V.V. Bergen 1 (zon)

28 oktober 2018 14:00

N.P. Bos

Bergen is er ook tegen Limmen niet in geslaagd het puntenaantal te vergroten. In een kwaliteitsarme krachtmeting ontbrak het de ploeg van Djordi Hopman aan echte wapens om het Limmen echt moeilijk te kunnen maken. Bergen bleef weliswaar lang in de wedstrijd, maar moest uiteindelijk de winst met 2-0 aan de thuisclub laten. Door dit resultaat zakte men naar de voorlaatste plaats in de competitie.

In de aanloop naar de onderlinge krachtmeting plaatsten zowel Bergen als Limmen zich op de donderdagavond voor de volgende bekerronde. In competitieverband konden beide teams echter nog niet echt potten breken waardoor een bescheiden klassering het resultaat was. Bij Bergen was Mick Stroomer weer terug in de basisopstelling na twee wedstrijden gemist te hebben. Voorafgaande aan de wedstrijd tussen Limmen 1 en Bergen 1 speelde beide reserveteams ook tegen elkaar met een 1-1 eindstand als resultaat.

Bergen ging vrij fel van start, maar men had het toch wel lastig om de spitsen te vinden. Hierdoor waren geen kansen te noteren. Na zeventien minuten draaide Tim Bloetjes zich vast op het middenveld waarna Limmen de bal naar de linkerkant kon verplaatsen en de mislukte voorzet over keeper Jorrit Stoop heen zeilde (1-0). Aan de spelopvatting aan bergense zijde mankeerde niets, maar de foutjes moeten wel uit het spel gehaald worden, want deze worden regelmatig afgestraft. Men komt met name op het middenveld te vaak met teveel mensen in een kleine ruimte waardoor het allemaal erg onoverzichtelijk en rommelig wordt. Tot de rust bleef het 1-0.

Bergentrainer Hopman bracht aan het begin van de tweede helft Bart Oldenboom voor Damio Lageveen. Limmen stoorde vroeg en Bergen had het in de beginfase van de tweede helft lastig. Hierdoor kreeg Limmen wat mogelijkheden maar megakansen waren het eigenlijk niet. Na deze openingsfase kwam Bergen ook weer wat meer aan voetballen toe. Het gebrek aan bewuste keuzes waarbij naar makkelijke oplossingen werd gezocht, zorgden echter voor veel balverlies. Als huis-, tuin- en keukenvoetballers op intuïtie gaan voetballen, wordt het meestal niets, en ook nu was dat weer het geval. Na 67 minuten werd het 2-0 toen een rebound die keeper Jorrit Stoop moest weggeven in een doelpunt werd omgezet. In de slotfase probeerde Bergen nog wel wat, maar een bal op de lat was het enige wapenfeit van de vrij machteloze gasten.

Bergen verloor de afscheidswedstrijd van voorzitter Henk Borst die zich tijdens de komende Algemene Ledenvergadering niet herkiesbaar stelt. Hij zal zich de komende tijd in gaan zetten bij de sponsoring van vvBergen. Zondag aanstaande komt Vitesse’22 uit Castricum op bezoek. Ook nu weer een tegenstander waar Bergen het lastig tegen zal krijgen.