Bergen trekt tegen Vrone overwinning over de streep

Vrone 1

V.V. Bergen 1 (zon)

18 november 2018 14:00

K. Kooij

Bergen is er in Sint Pancras in geslaagd het op de vierde plaats staande Vrone te verslaan. In een wedstrijd waarin de fijnproevers waarschijnlijk niet aan hun trekken zijn gekomen, werd het uiteindelijk 0-1. De roodhemden speelden geruime tijd met een man meer en misten bovendien nog eens een strafschop. Of de overwinning op Vrone een signaal is dat men de opgaande lijn te pakken heeft of tekenend is voor het moeizame seizoen, zal in de volgende wedstrijden moeten blijken.

Vrone verloor de eerste twee competitiewedstrijden, maar bleef daarna vijf competitieduels ongeslagen waardoor de ploeg uit Sint Pancras terug te vinden is op de vierde plaats. Bij Bergen ziet het er allemaal wat zorgelijker uit doordat men vijf competitiewedstrijden op rij verloor, houdt men alleen de ploeg van Egmondia onder zich. Ook de bekeruitschakeling van vorige week in Almere zal niet bepaald het zelfvertrouwen hebben opgepookt. Het wordt voor de ploeg van trainer Djordi Hopman toch wel zaak om eens wat punten te halen om niet veroordeeld te worden tot een inhaalrace. Voor het duel met Vrone waren zowel aanvoerder Daan Oldenburg als rechtsback Dennis Schuitmaker niet beschikbaar wegens blessures. Dennis Visscher werd uit de wedstrijdselectie van Bergen 2 gehaald om Damio Lageveen te vervangen. Hij startte vanaf de bank. Bergen ging met een versterkt middenveld van start om in ieder geval zo lang mogelijk de zaken dicht te houden.

In de eerste helft kwamen beide teams wel enkele malen voor de vijandelijke goal, maar doelpunten leverde dit niet op. Na twintig minuten kon Noah Robles op links doorbreken en via keeper Luc van der Laan de score openen (0-1). Dit scenario leek zich enkele minuten later te herhalen. Aanvoerder René Groeneboom van Vrone haalde de doorgebroken Bergenspits echter binnen het strafschopgebied onderuit waardoor de routinier de rode kaart kreeg en Bergen vanaf de penaltystip mocht proberen de score uit te bouwen. Stijn Vrasdonk faalde echter waardoor een uitgelezen kans om op 0-2 te komen om zeep werd geholpen. Tot het rustsignaal slaagde Bergen er niet in de man meersituatie uit te spelen.

In de tweede helft ging de thuisclub fel van start. Bergen was niet in staat om enige rust in het spel te krijgen. Veel onnodige duels, geen enkele controle en soms keuzes die veel te ingewikkeld waren. De vrije man werd nauwelijks gezocht en hierdoor ook niet gevonden waardoor Vrone in de wedstrijd bleef en regelmatig voor de goal van Jorrit Stoop verscheen. Na een blessurebehandeling buiten de lijnen dacht Twan Schouten na een handgebaar van de scheidsrechter dat hij weer het veld in mocht. Dit handgebaar was echter bedoeld om aan te geven dat het spel weer hervat mocht worden. De Bergenverdediger kreeg door dit misverstand zijn tweede gele kaart omdat hij zonder toestemming het veld was ingekomen. Met tien tegen tien probeerde Vrone nog wel wat te forceren, maar dit leverde weinig op waardoor Bergen de benauwde 0-1 zege over de streep kon trekken.

Bergen zal komende zondag 25 november een nieuwe poging doen om het schamele puntenaantal wat te vergroten. Dit zal dan in de thuiswedstrijd tegen Koedijk moeten gebeuren. De wedstrijd wordt gespeeld op De Kiefthoek en begint om 14.00 uur.