Bergen via Woudia verder in bekertoernooi

V.V. Bergen 1 (zon)

Woudia 1 (zon)

Groep 1 1e KO ronde groep 1

25 oktober 2018 20:00

A. Oughris

Bergen is er ten koste van Woudia uit Westwoud in geslaagd e tweede knock-outronde van het KNVB-bekertoernooi te bereiken. In een zeer matige wedstrijd was de ploeg van trainer Djordi Hopman met 2-1 te sterk voor de gasten. In de volgende ronde treedt men aan tegen zaterdag tweedeklasser Waterwijk in Almere.

De omstandigheden om te voetballen waren op deze druilerige donderdagavond verre van ideaal. Een dun regentje met dito windje maakte voetballen onder kunstlicht niet bepaald tot een feest. De ploeg uit Westwoud had een bus met supporters meegenomen die zich door de weersomstandigheden niet lieten weerhouden zich nadrukkelijk te laten horen. Er werd zelfs vuurwerk afgestoken. Een harde knal zorgde er zelfs voor dat arbiter Oughris de wedstrijd even moest onderbreken om de jongelui even tot de orde te laten roepen. Hierna gedroegen de supporters van de gasten zich gelukkig naar behoren.

Bergen verscheen met nagenoeg dezelfde opstelling in het veld als tegen de Kennemers. Alleen de geblesseerde Yordi de Herder werd vervangen door Job Wokke. Al snel was duidelijk dat Bergen snel wilde scoren. Gebrek aan nauwkeurigheid brak ook nu de ploeg weer duidelijk op want men creëerde niet al te veel. Woudia nam weinig risico achterin waarbij de bal regelmatig buiten de lijnen werd gespeeld. Bij een laag tempo had Bergen al de grootste moeite de bal in de ploeg te houden. Als men probeerde het tempo wat te verhogen, liep men zichzelf al helemaal voorbij. Hierbij weer veel gedraaf en weinig de bal het werk laten doen. Een kwartier voor het rustsignaal kreeg Bergen wel een erg makkelijk gegeven strafschop toen een zetje in de rug bij Lars Kraakman werd bestraft. Stijn Vrasdonk benutte dit buitenkansje gretig. Tot de rust bleef het 1-0.

In de tweede helft werd het er allemaal niet beter op. Ook de omstandigheden werden slechter doordat het harder ging regenen. Wel veel strijd maar bitter weinig goed voetbal kenmerkten de activiteiten in het tweede bedrijf. Een opleving van Bergen in de slotfase betekende de 2-0 maar om nu te zeggen dat het allemaal overtuigde, gaat veel te ver. In blessuretijd maakte Woudia nog de 2-1 maar de tijd was te kort om nog op jacht te gaan naar de gelijkmaker. Door dit resultaat boekte Bergen na drie nederlagen op rij weer eens een overwinning. Men draait nog een rondje mee in het bekertoernooi. Van het vertoonde spel zal de komende competitietegenstander Limmen allerminst zenuwachtig worden.

Inmiddels is ook de loting voor de tweede ronde verricht. In deze ronde mag Bergen afreizen naar Almere waar zaterdagtweedeklasser Waterwijk de tegenstander is. De wedstrijd wordt op zaterdag 10 november om 17.00 uur gespeeld.