Bergen MO13-1 door naar 1/4 finale beker na waanzinnig mooie, spannende wedstrijd: 2-1

Assendelft MO13-1

V.V. Bergen MO13-1

Groep 1 1/8 finale

16 februari 2019 9:00

Zaterdagochtend 16 februari, 07:45 uur verzamelen.  VV Bergen MO13-1 op weg naar Assendelft MO13-1 voor de 1/8 finale wedstrijd om de beker. Een knock-out wedstrijd die begon (en eindigde) met prachtig weer, zowel letterlijk als figuurlijk. Er moest gewonnen worden voor een plek in de 1/4 finale, dus er stond aardig wat druk op de ketel.

De voorbereiding op deze wedstrijd bleek een uitdaging voor trainster/coach Dhara, aangezien maar liefst 7 meiden niet aanwezig waren i.v.m. vakantie, en de wedstrijd niet verzet kon worden. Uiteindelijk is er toch een heel mooi team samengesteld. Dit “gelegenheids” team bestond uit:  Keepster Louise, Eef, Lauren, Lili, Emma, Leah en Fien (MO13-1), Layla, Gemma, Julia K, Julia R en Saar (MO13-2), Pien en Lot.

Vanaf de aftrap is er meteen actie, beide teams zijn zeer aan elkaar gewaagd en het spel speelt zich evenveel op beide helften, en voor beide doelen, af. Assendelft is sterk, met zowel een sterke verdediging als sterke aanval. Beide teams zijn gelijkwaardig in het spel. Assendelft is ruwer, en duwen meer. VV Bergen heeft beter speloverzicht en speelt gerichter, ondanks dat de meiden nog nooit in dit teamverband hebben samengespeeld. Hier en daar loopt het spel wel eens vast of uit, maar er wordt keihard voor elke bal gewerkt. Zowel Bergen als Assendelft hebben ongeveer evenveel kansen op doel. De wedstrijd is enorm spannend. Het publiek neemt langzaamaan toe en er wordt luid aangemoedigd. Er wordt genoten door iedereen. Een eerste doelpunt hangt in de lucht, alleen is de vraag: voor Assendelft of Bergen? In de 26e minuut wordt de spanning dan eindelijk doorbroken door een mooie voorzet van Saar op Pien, die de bal gericht doorpasst naar Lauren die vervolgens deze prachtige actie afmaakt met de 1-0 voor Bergen.  In de pocket en rust. Dhara spreekt de meiden toe, er wordt goed geluisterd.

Na de rust wordt de wedstrijd nog fanatieker en wat ruwer, er hangt een spanning in de lucht voor beide teams en met 1-0 is Bergen er nog lang niet. Assendelft weet een aantal malen door de achterhoede heen te komen, maar dankzij uitstekend verdedigwerk van Lot, Lili, Emma en ook Leah, Julia R kan een doelpunt voorkomen worden. Helaas komt er dan een aanvalster van Assendelft wel door de verdediging heen en rent naar voren met de bal.  Louise schat de situatie in en komt ver haar doel uit, het is praktisch 1 op 1, en Assendelft scoort de gelijkmaker: 1-1. Meteen door, het wordt wat grimmiger, nog fanatieker.  2 x handsbal door Assendelft wordt niet gegeven aan Bergen. Er komen meer botsingen, aanrakingen, blessures en valpartijen. Bij Assendelft moeten er zelfs een paar meiden van het veld af geholpen worden, het is hard tegen hard, een ware titanenstrijd. Het gaat dan ook om een plek in de 1/4 finale en de meiden zitten er zeker niet op te wachten om een reeks beslissende penalty’s te moeten nemen aan het einde van de wedstrijd. Dus Bergen vecht door, evenals Assendelft, met kansen aan beide kanten. De tijd vliegt om en er moet nu toch echt iets gaan gebeuren. Lot, Eef, Saar allemaal snoeiharde pogingen op doel, maar helaas niet verzilverd.

En dan toch, vlak voor einde,  is daar Lot, met een prachtige actie vanuit het midden richting doel omspeelt zij een aantal tegenstanders, ziet dat Fien vrij staat, passt gericht en Fien scoort dan de bevrijdende 2-1 voor Bergen. Een prachtige wedstrijd met een prachtig resultaat. We kijken nu al uit naar de 1/4 finale.

Dank aan alle inval speelsters voor jullie harde werk.