Bergen MO13-1 pakt 3 punten tegen Wieringermeer MO13-1

Wieringermeer MO13-1

16 maart 2019 9:00

Quin van der Mark

Zaterdag 16 maart, 09:00 uur regen, koud en ijzersterke zijwind.  Onze MO13-1 meiden moesten thuis tegen Wieringermeer.  Op Eef en Isabel na, beiden geblesseerd, was het team compleet.  Daardoor wel slechts 1 wissel. Het was een leuke wedstrijd waarin de wind minder invloed had dan vorige week in Schagen.  Bergen was duidelijk de sterkere partij en de meiden hadden veel doelkansen.

De wedstrijd speelde zich met name op de helft van Wieringermeer af.  Dorus, Emma, Lili and Elise stonden stevig op hun plek in de verdediging, het midden bestond uit Milou, Olivia, Naomi en Fien, Lauren en Lotte op hun plek vooraan. Louise stond uiteraard op doel en Naomi begon op de bank.  Het spel kan omschreven worden als een prima wedstrijd, waaruit echter wel wat meer doelpunten hadden kunnen voort komen, want er waren heel wat kansen.  Milou probeerde een aantal malen met een hard schot op doel, Lauren en Fien beiden hadden ook kansen.  Het was Naomi, vers het veld na de eerste wissel, die haar kans schoon zag.  De bal bereikte haar terwijl ze vlak voor het doel stond en ze maakte deze actie mooi af door de bal er rustig in te tikken: 1-0.  Tevens ook ruststand.

Na de rust ging de wedstrijd op dezelfde voet door. Al snel wist Lauren de stand wat veiliger te stellen en scoorde een mooie 2-0. Wieringermeer wist nu toch een keer of 6 wel aardig door te komen richting het doel van Bergen en de meiden moesten dus alert blijven.  Maar echt heel spannend werd de wedstrijd niet meer. De meiden bleven proberen, Lotte met een mooi schot, Fien nog voor het doel, maar op één of andere manier leek de bal het net niet in te mogen en bleef het bij een mooie 2-0 overwinning voor Bergen MO13-1. Ondanks het slechte weer waren er toch aardig wat supporters op de been, en ook Wieringermeer had een leuk groepje fans bij zich.

Volgende week zaterdag 23 maart moeten de meiden tegen een aardige concurrent in de competitie, Kwiek 78. De wedstrijd van Kwiek was dit weekend afgelast, waardoor de stand erg spannend blijft.