Bergen JO17-1 kampioen in najaarscompetitie Hoofdklasse

JVC JO17-1

Hoofdklasse A

30 november 2019 14:30

Na een aantal wedstrijden spelen zonder puntverlies werd de doelstelling bepaald voor dit seizoen (door de trainers) en dat was het kampioenschap in de hoofdklasse. Vorige week werd er al gerekend en moest het kampioenschap minimaal een week worden uitgesteld. Uit bij JVC moest het dan gebeuren.

De wedstrijd tegen JVC bleef lang spannend en de vele meegereisde supporters uit Bergen moesten lang (70 minuten) wachten tot de bevrijdende 0-1 op het scorebord kwam. Langs de kant werd al contact gezocht met onze enige concurrent maar net nadat de telefoon over ging scoorde Julian van Egmond de beslissende en overigens zeer terechte 0-1. De wedstrijd speelde zich grotendeels af op de helft van de tegenstander maar er is nog altijd een voetbalwet die zegt ......

Veel balbezit en vele kansen werden of gestopt door de keeper, of het houtwerk stond in de weg of werden simpelweg gemist. Na 80 minuten werd afgefloten en kwam de ontlading eruit.

De voorzitter die de gehele wedstrijd aanwezig was, kwam de schaal op het veld uitreiken en captain Joe Zonneveld mocht de schaal als eerste in ontvangst nemen en de feestvreugde kon beginnen.

Toppers nogmaals gefeliciteerd en heel veel succes in de tweede competitiehelft.