Bergen JO17-1 sluit prima eerste helft af met nipte bekernederlaag

Kolping Boys JO17-1

19 december 2019 19:15

Donderdag 19 december stond de laatste wedstrijd van het kalenderjaar op het programma. Na een zeer geslaagde eerste helft van het seizoen kon deze worden afgesloten met een bekerwedstrijd tegen Kolping boijs JO17-1, een tegenstander die 4e divisie speelt. Nu hebben de boys van Bergen J017-1 al meerdere tegenstanders gehad van formaat dus angst hoeft er niet te zijn. De voorbereidingen begonnen bij de kantine van VVBergen waar Margriet de deuren speciaal voor deze gelegenheid had geopend. Chiel en Bianca van restaurant Onder de Linde hadden een heerlijke (sport)maaltijd voorbereid. Nogmaals dank en top geregeld.

Om 18.00 gingen we richting complex De Nollen en concentratie en focus waren nu belangrijk. Helaas misten we vandaag twee verdedigers maar Sebas van Bergen 017-2 was bereid om ons daar waar nodig te ondersteunen. Er was toch wel wat gezonde spanning bij de meesten wat resulteerde in een iets vaker toiletbezoek. Om 19.15 uur begon de wedstrijd en de tribune was goed gevuld met wederom ook weer veel trouwe toeschouwers uit Bergen. Echt tof dat er zo veel mensen komen om J017-1 te zien spelen.

De eerste helft was behoorlijk aftasten en voetbalden we goed mee. Van ons een bal op de paal en uit een corner een behoorlijke kans en Kolping stichtte een keer gevaar met een hoge bal. Ruststand 0-0

In de rust werd besproken wat beter kon en met wat kleine aanpassingen gingen we vol vertrouwen de tweede helft in. Het spelbeeld de 2e helft was een kopie van de eerste helft. Kolping hanteerde veel de lange bal en voetballend konden wij ook niet echt een vuist maken en veel kansen creëren. Helaas kregen we 10 minuten na rust een domper te verwerken doordat wij een penalty tegen kregen die overigens terecht op de stip ging. Goal en 1-0 achter. De coaches Lars & Twan gooiden er meteen een dubbele wissel in en VVbergen moest nu wat forceren. Helaas werd de gelijkmaker ons niet gegund want ondanks een veldoverwicht in de tweede helft wilde hij er niet in en hadden wij daar wel wat pech bij, zo werd het houtwerk nog een keer geraakt en gingen er schoten net naast en over. Na 5 minuten tijdrektijd vond de prima leidende scheidsrechter het genoeg en waren de mannen teleurgesteld dat het bekertoernooi hier eindigde.

Al met al ondanks de nipte nederlaag een prachtige eerste seizoenshelft en op na de voorjaarscompetitie waar het team mag strijden om promotie naar de 4e divisie.