Vitesse 22 JO11-1 tegen Bergen JO11-1

Vitesse 22 JO11-1

29 oktober 2016 9:45

Op een voorjaarsachtige zaterdagochtend stonden de mannen en veel ouders op tijd klaar bij de Kiefthoek om de reis naar Castricum te maken.

Vandaag zouden we het opnemen tegen een team dat tot nu toe bijna alle wedstrijden had gewonnen en een gelijkspel. Dat is mooi, want met weerstand kun je je nog beter ontwikkelen, omdat er wat extra van je gevraagd wordt.

Dat lukte op de ietwat natte grasmat erg goed. Met Sylva als captain vandaag, leidde hij het team de goede kant op.

Twee accenten / thema's hadden we voor vandaag als extra benoemd:

1) dicht bij elkaar spelen, zodat we de ballen makkelijk kunnen passen (voorste en achterste linie dicht bij elkaar)

2) als tegenstander de bal heeft de "binnenkant dekken". Simpel gezegd: de aanvaller naar buiten dwingen, zodat de kortste weg naar het doel niet gevonden kan worden.

Dominique begon goed aan de partij. Met een vlammend schot gaf hij het signaal aan zijn teamgenoten om het gaspedaal eens flink in te drukken. Helaas net geen 0-1.

De 0-1 werd door een slim genomen corner door Sylvan en Martijn handig binnengetikt door Dominique. Vitesse kon er nog niet veel tegenin brengen en het duurde niet al te lang voordat de 0-2 zich aandiende.

Nadat Stijn in eerste instantie een duel verloor, herstelde hij zeer knap en pakte de bal af van de tegenstander. Hij leverde de bal in bij Edward-Sjon die een mooie assist op Do had. Een soort van stift. Jawel: nu dan echt 0-2 op het scorebord.

In de rust even lekker ontspannen aan de limo. Aan alles viel te merken dat we goed bezig waren.

Zo vervolgden we de tweede helft met het maken van doelpunten. De 3-4 en 0-5 stonden halverwege de tweede helft op het bord. En ja, toen werden we wat slordig. Een klein beetje paniekvoetbal leidde tot een tegentreffer. Overigens wel een knappe goal!

Sky moest nog even een paar keer aan de bak en hield verder zijn goal schoon.

Noemenswaardig waren de passes van Martijn en Lucas. In het filmpje nog een prachtige actie van Lucas.

Het aantal assists heeft de doorslag gegeven dat Martijn de Man of the Match is geworden.

Maar dat had ook Lucas of Pedro kunnen zijn, de meesters van de steekpass. Joris speelde ook met veel zelfvertrouwen en herstelde goed als hij soms de bal liet afpakken. Mooi om te zien hoe gretig hij in het veld is en tips opneemt en er wat mee doet, klasse! Maar dat compliment moet naar alle jongens, het is een genot om mee op stap te gaan.

Supporters natuurlijk ook weer bedankt. Tot volgende week bij de uitwedstrijd naar de Rijp.

Groet,

Marcel